زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

روغن زیتون بابو مانع سکته مغزی است

http://hohokhan.persianblog.ir/ 

روغن مفید را دریابید


 
استفاده از روغن زیتون در رژیم غذایی، خطر سکته مغزی را کاهش می دهد.

 
نتایج مطالعه ای که در مجله نورولوژی امریکا به چاپ رسیده است، نشان می دهد که مصرف روغن زیتون از سکته مغزی در افراد مسن پیشگیری می کند.
سرپرست این تیم تحقیق که در فرانسه انجام شده است، مغتقد است باید توصیه های تغذیه ای جدیدی برای پیشگیری از سکته مغزی در افراد 65 سال و بالاتر تدوین گردد. او اضافه می کند که سکته مغزی در افراد سالمند بسیار شایع است و استفاده از روغن زیتون یک روش آسان و کم هزینه برای پیشگیری از این اتفاق می باشد.
برای انجام این مطالعه، پرونده پزشکی 7625 فرد 65 سال و بالاتر در سه شهر فرانسه مورد بررسی قرار گرفت. افراد شرکت کننده هیچ گونه سابقه سکته مغزی نداشتند. میزان مصرف روغن زیتون در این افراد در سه گروه طقه بندی شد: عدم مصرف، مصرف متوسط (استفاده از روغن زیتون در آشپزی یا به عنوان سس سالاد یا به همراه نان) و مصرف بالا (استفاده از روغن زیتون هم برای آشپزی و هم به عنوان سس سالاد یا به همراه نان). این افراد از روغن زیتون تصفیه نشده و خالص استفاده می نمودند.
بعد از 5 سال، 148 مورد سکته مغزی به ثبت رسید.
پس از بررسی رژیم غذایی، فعالیت فیزیکی، شاخص توده بدن و سایر عوامل خطرساز سکته، نتایج نشان داد در افرادی که به طور منظم و مداوم از روغن زیتون برای آشپزی و همچنین به عنوان سس سالاد استفاده کرده اند، خطر سکته مغزی در مقایسه با عدم مصرف کنندگان این روغن، 41 درصد کمتر است (1.5 درصد در مقایسه با 2.6 درصد).
روغن زیتون دارای اثرات محافظتی در برابر بسیاری از عوامل خطرساز بیماری های قلبی- عروقی از جمله دیابت، فشارخون بالا، کلسترول بالا و چاقی می باشد.

محققان معتقدند، اینکه کدام ماده موجود در این روغن دارای این اثرات مفید می باشد، تاکنون به درستی مشخص نشده است، اما می توان اثرات غیر مستقیم این روغن همچون ایجاد طعم بهتر در غذاهای سالم مثل سالاد سبزیجات را نیز در بروز اثرات سودمند آن موثر دانست.

http://dl.clip2ni.com/2011/6/1340998469_693jw8.gif

این ماده غذایی از زخم بستر پیشگیری می کند


 
رژیم غذایی غنی از روغن ماهی، علایم زخم بستر را 20 تا 25 درصد کاهش می دهد.

 
تحقیقات پژوهشگران در دانشگاه تل آویو نشان داد که رژیم غذایی غنی از روغن ماهی اثرات مثبتی بر زخم بستر دارد.
روغن ماهی که سرشار از آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب امگا- 3 می باشد، موجب کاهش فشارخون، بهبود عملکرد سیستم ایمنی، کاهش التهاب مفاصل و پوست و کمک به تکامل جنین می گردد. در این مطالعه نقش روغن ماهی در کاهش بروز زخم های فشاری (زخم بستر) مورد بررسی قرار گرفت.
نشستن و یا دراز کشیدن بیماران به مدت طولانی آنها را مستعد ایجاد زخم بستر بر روی پوست و بافت زیر آن می سازد.
محققان برای انجام این مطالعه، 40 بیمار بستری را انتخاب نمودند. به 20 بیمار غذای استاندارد بیمارستان داده شد و 20 بیمار دیگر علاوه بر غذای بیمارستان، روزانه 8 گرم روغن ماهی دریافت کردند.
بعد از 3 هفته نتایج نشان داد که در گروه مصرف کننده روغن ماهی:
علایم بیماران از جمله درد و ناراحتی ناشی از زخم بستر 20 تا 25 درصد بهبود یافت.
التهاب موجود در بافت های بدن بیماران به میزان قابل توجهی کاهش یافت.
سیستم ایمنی بیماران تقویت شد و تورم بافت ها کاهش یافت.
ارتقای عملکرد سیستم ایمنی
زخم بستر در اثر کمبود اکسیژن رسانی، کاهش جریان خون و رطوبت پوست ایجاد می شود. بررسی ها نشان داد که استفاده از مکمل روغن ماهی سطح اکسیژن در بافت های بدن را افزایش می دهد، بنابراین موجب بهبود علایم زخم بستر می گردد.
پروفسور سینگر، سرپرست تیم تحقیق اظهار داشت : "مطالعات حاکی از این است که روغن ماهی در تغییر و اصلاح بیان گروهی از مولکول ها نقش دارد که لوکوسیت ها یا گلبول های سفید خون را کنترل می کنند. این گلبول های سفید در بهبود و  ترمیم زخم ها نقش دارند."
نکته مهم دیگر در گروه دریافت کننده روغن ماهی، این بود که در این بیماران سطح پروتئین فعال C به میزان قابل ملاحظه ای پایین تر بود. پروتئین فعال C با التهاب، عفونت های باکتریایی و ویروسی، آسیب بافت ها، بیماری های روماتیسمی و نکروز (مرگ نسوج زنده) مرتبط است.
روغن ماهی به عنوان یک مسکن درد طبیعی
گروه تحقیق به منظور بررسی اثر روغن ماهی در تسکین و کنترل درد مطالعه ای را ترتیب دادند. در این تحقیق شدت درد در میان بیماران جراحی شده پس از تعویض مفصل زانو یا لگن اندازه گیری شد. نتایج نشان داد که مصرف روغن ماهی شدت درد را کاهش می دهد.
روغن ماهی چیست؟
روغن ماهی از ماهی های چرب و روغنی مانند سالمون، ساردین، شاه ماهی، ماهی تن، ماهی خال مخالی و قزل آلا تهیه می شود.
2 ترکیب مهم و ارزشمند روغن ماهی عبارتند از:
DHA (دوکوزاهگزانوئیک اسید) و EPA (ایکوزا پنتانوئیک اسید). این دو اسید چرب نوعی اسید چرب امگا- 3 به شمار می روند.
گوشت ماهی های چرب حاوی 30 درصد روغن است. در ماهی های غیر چرب مانند ماهی سفید، روغن ماهی فقط در کبد ماهی یافت می شود. ماهی های چرب یا روغنی علاوه بر این که منبع خوب اسیدهای چرب امگا- 3 هستند، سرشار از ویتامین های A و D نیز می باشند. ماهی سفید نیز این ترکیبات را به میزان بسیار کمتری داراست. بنابراین ماهی های چرب مفیدتر از سایر ماهی ها هستند.
متخصصان توصیه می کنند که ماهی را در برنامه غذایی خود بگنجانید و یا در صورت عدم مصرف این ماده غذایی، از مکمل های روغن ماهی استفاده کنید.
تحقیقات پیشین در مورد روغن ماهی
افسردگی پس از زایمان: پژوهش های محققان امریکایی نشان داد که مصرف اسید چرب DHA در طی دوران بارداری، خطر ابتلا به افسردگی پس از زایمان را کاهش می دهد.
ام اس: برخی بررسی ها حاکی از این است که اسیدهای چرب امگا- 3 برای بیماران مبتلا به ام اس مفید است. با این حال یک مطالعه در نروژ نشان داد که مصرف امگا- 3 در بهبود علایم این بیماری اثری ندارد.
بینایی: محققان کانادایی دریافتند افرادی که به میزان کافی اسید چرب DHA مصرف می کنند، کمتر در معرض خطر کاهش بینایی مرتبط به سن، قرار می گیرند.
سرطان پروستات: نتایج در این زمینه مختلف است. برخی مطالعات نشان می دهند که روغن ماهی خطر ابتلا به سرطان پروستات پیشرفته را کاهش می دهد و برخی دیگر حاکی از افزایش موارد ابتلا به این سرطان می باشند.
سلامت روان: روغن ماهی در بهبود علایم بیش فعالی (ADHD) و سایر مشکلات رفتاری موثر است.

حافظه: افزایش مصرف اسیدهای چرب امگا- 3 در افراد بزرگسال سالم با بهبود حافظه همراه است.

http://dl.clip2ni.com/2011/6/1340998469_693jw8.gif

با این ماده غذایی فشارخون خود را کنترل کنید


 ماست به شرطی که شب با نعنا  خورده شود ودرکنارغذای دیگری خورده نشود!
تحقیقات نشان می دهند که اضافه کردن ماست کم چرب به رژیم غذایی روزانه، خطر افزایش فشارخون را کاهش می دهد.  
بر اساس مطالعات انجمن قلب امریکا، کسانی که به مدت طولانی ماست مصرف کرده اند، فشار سیستولیک پایین تری دارند و خطر افزایش فشارخون در آنها پایین تر است.
فشارخون سیستولیک مقیاس سنجش فشار خون وارده به دیواره شریان ها در زمان انقباض قلب است. در هنگام خواندن فشارخون، فشار سیستولیک عدد اول (عدد بزرگ تر) و فشار دیاستولیک عدد دوم (عدد کوچک تر) است.
عدم درمان فشارخون بالا موجب آسیب به شریان ها می شود. شکاف و صدمه در دیواره شریان ها مانند یک شبکه موجب گیر انداختن اجزای موجود در جریان خون از جمله کلسترول و پلاک می شود و در نهایت منجر به انسداد شریان ها می گردد.
این تحقیق به مدت 15 سال و بر روی بیش از 2000 داوطلب انجام شد، که در ابتدای مطالعه به فشارخون بالا مبتلا نبودند. در طول دوره تحقیق میزان مصرف ماست در داوطلبان به طور منظم مورد بررسی قرار گرفت.
نتایج نشان داد که در 31 درصد از داوطلبان فشارخون افزایش نیافت و در بقیه داوطلبان فشار سیستولیک در مقایسه با افرادی که ماست نمی خوردند، کمتر افزایش داشت. محققان این طور نتیجه گرفتند که مصرف ماست کم چرب موجب کاهش فشارخون می شود، در حقیقت پیروی از یک رژیم غذایی سالم به همراه فعالیت فیزیکی منظم، از ابتلا به بیماری های مزمن از جمله فشارخون بالا پیشگیری می کند.

 
بررسی منظم فشارخون برای اغلب افراد به ویژه سالمندان ضروریست، زیرا در بیشتر مواقع این اختلال علایمی به همراه ندارد.

 

ماست فواید بسیار زیادی برای بدن دارد از جمله این که مصرف مداوم آن موجب کنترل وزن و کاهش شاخص توده بدن (BMI) می شود. ماست یکی از بهترین منابع کلسیم است و از پوکی استخوان پیشگیری می کند. پروتئین موجود در ماست موجب احساس سیری به مدت طولانی می شود و همچنین محتوای آب این ماده غذایی در تامین مایعات بدن نقش دارد.

http://dl.clip2ni.com/2011/6/1340998469_693jw8.gif

این رژیم غذایی سرطان پروستات را مهار می کند

رژیم غذایی سرشار از فیبر، از پیشرفت سرطان پروستات جلوگیری می کند.

 
رژیم غذایی غنی از فیبر می تواند پیشرفت سرطان پروستات را در افرادی که بیماری آنها در مراحل اولیه سرطان تشخیص داده شده، کنترل کند.
بررسی ها حاکی از این است که میزان شیوع سرطان پروستات در کشورهای آسیایی و جوامع غربی یکسان است، اما در کشورهای غربی پیشرفت این بیماری بیشتر مشاهده می شود. برای بررسی علت این تفاوت مطالعه ای در مرکز سرطان دانشگاه کلرادو انجام شد و نتایج آن در ابتدای ژانویه 2013 در مجله پیشگیری از سرطان به چاپ رسید. نتایج نشان داد که علت این تفاوت مربوط به رژیم غذایی سرشار از فیبر است.
برای انجام این تحقیق به رژیم غذایی گروهی از موش های آزمایشگاهی ترکیبی به نام اینوزیتول هگزافسفات (IP6) افزوده شد. IP6 یکی از اجزای عمده و اصلی در رژیم های غذایی غنی از فیبر است. گروه کنترل شامل موش هایی بود که از این ماده استفاده نمی کردند. سپس برای ارزیابی پیشرفت سرطان پروستات از MRI استفاده شد.
در پایان این مطالعه مشاهده شد که حجم تومور به میزان قابل ملاحظه ای کاهش یافته است و این به دلیل اثر ضد آنژیوژنز (ضد رگ زایی) IP6 است.
"آنژیوژنز یا رگ زایی به فرآیند تشکیل عروق خونی جدید از عروق پیشین گفته می شود. این فرآیند نقش مهمی در وقایع فیزیولوژیک مانند رشد و نمو، ترمیم زخم و تولید مثل دارد. علاوه بر این در پیشرفت پدیده های پاتولوژیک و بروز بیماری های مختلف به خصوص رشد و گسترش تومور (متاستاز) نیز حایز اهمیت است. در سال های اخیر مهار رگ زایی و خاصیت ضد آنژیوژنز به عنوان ایده ای نوین در کنترل و درمان بسیاری از اختلالات به ویژه رشد و متاستاز تومور مطرح شده است." (مترجم)
مطالعه اخیرنشان داد که اجزای فعال موجود در رژیم غذایی سرشار از فیبر از تشکیل عروق خونی جدید در تومورهای پروستات جلوگیری می کنند. تومورها برای تامین انرژی خود نیاز به عروق خونی جدید دارند. بدون وجود انرژی، سرطان پروستات قادر به رشد و گسترش نیست.

IP6 سرعت متابولیسم گلوکز در تومور را کاهش می دهد. مکانیسم احتمالی اثر IP6 بر ضد متابولیسم، ناشی از کاهش پروتئینی به نام GLUT-4 است که در انتقال گلوکز نقش دارد.

سرپرست این تیم تحقیقاتی اظهار داشت: محققان از مدت ها پیش به دنبال بررسی تفاوت های ژنتیکی بین جوامع آسیایی و کشورهای غربی بودند تا بتوانند تفاوت موجود در میزان گسترش سرطان پروستات در این دو نوع نژاد را توجیه کنند، اما مطالعه اخیر نشان داد که این تفاوت مربوط به ژنتیک نیست و از رژیم غذایی ناشی می شود. در رژیم غذایی آسیایی به دلیل مصرف زیاد فیبر، میزان دریافت IP6 بالاست اما در رژیم غذایی کشورهای غربی این ماده معمولا یافت نمی شود.

حبوبات، میوه ها، سبزیجات و غلات سبوس دار منابع غذایی فیبر هستند.

http://dl.clip2ni.com/2011/6/1340998469_693jw8.gif

معجزه ای به نام زردچوبه


 
زردچوبه ادویه ای است که علاوه بر مصارف آشپزی، دارای خواص درمانی بسیاری است.
 
کارکامین یک از اجزای اصلی زردچوبه و ادویه کاری است که در مهار واکنش های التهابی نقش دارد. این ماده یک ترکیب پلی فنلی است که موجب ایجاد رنگ در زردچوبه و ادویه کاری می شود.
پودر زردچوبه  از سال ها قبل برای درمان بیماری های التهابی مختلف مانند آرتروز کاربرد داشته است.
در مطالعات سالیان اخیر کاربردهای درمانی بسیاری برای کارکامین مشخص شده است. به عنوان مثال در ماه مارس سال 2012 مطالعات محققان ایالت میشیگان نشان داد که کارکامین برای بیماران مبتلا به پارکینسون مفید است.

 
 مطالعات دانشمندان آلمانی نشان می دهد که کارکامین گسترش (متاستاز) سرطان پروستات را متوقف می کند.
سرطان پروستات یکی از شایع ترین موارد بدخیمی است که اغلب دیر تشخیص داده می شود و زمانی درمان آغاز می گردد که سرطان به بافت های دیگر بدن سرایت کرده است (متاستاز) و خطر مرگ بیمار را تهدید می کند.
مطالعات قبلی نشان داده بود که کارکامین متاستاز تومور در سرطان ریه، سینه و سرطان های سر و گردن را نیز متوقف می کند.
کارکامین موجب کاهش سنتز ترکیباتی موسوم به سیتوکین توسط سلول های تومور می شود. سیتوکین ها موجب پیشرفت سرطان و متاستاز می شوند.

پژوهشگران معتقدند که می توان از کارکامین به عنوان عامل پیشگیری کننده در بیماران مبتلا به BHP (تکثیر خوش خیم سلول های پروستات) و یا زنان با سابقه خانوادگی سرطان سینه استفاده نمود.

نظرات 16 + ارسال نظر
باد مهربون سه‌شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 02:56 ب.ظ

تشکررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررر

مهاجر زمان سه‌شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 07:14 ب.ظ http://mohajerezaman.persianblog.ir

واسه مویز اومدم ولی نبود! یعنی پیداش نکردم!

ثریا سه‌شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 08:05 ب.ظ http://mazhabe20.blogfa.com

سلام خوبین؟ واقعا همیشه از مطالب خوبتون بهره میبرم
حیف که زیتون خیلی گرون بود و گرونتر هم شده
موفق باشید و قلمتون پایدار

ی دوس سه‌شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 08:11 ب.ظ

سلام
ممنون
واقعا مفید و عالی بود
دست گلتون درد نکنه

ترانه سه‌شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 08:57 ب.ظ http://13471376.blogfa.com/


یک نفس با ما نشستی خانه بوی گل گرفت
خانه ات آباد که این ویرانه بوی گل گرفت
از پریشان گویی ام دیدی پریشان خاطرم
زلف خود را شانه کردی شانه بوی گل گرفت
پرتو رنگ رخت با آن گل افشانی که داشت
در زیارتگاه دل پروانه بوی گل گرفت
لعل گلرنگ تو را تا ساغر و می بوسه زد
ساقی اندیشه ام پیمانه بوی گل گرفت
عشق بارید و جنون گل کرد و افسون خیمه زد
تا به صحرای جنون افسانه بوی گل گرفت
از شمیم شعر شورانگیز آتش، عاشقان
ساقی و ساغر، می و میخانه بوی گل گرفت

[ بدون نام ] سه‌شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 08:58 ب.ظ

هاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااای
خیلی اطلاعاتتون مفیده...مرسی.....خوبین؟

ترانه سه‌شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 08:58 ب.ظ http://13471376.blogfa.com/

سلام وشب بخیر
عزیزدلم خوبی ممنون ازحضورت خوشحالم می کنی

گیتا سه‌شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 08:58 ب.ظ http://www.gita2011.blogfa.com

هاااااااااااااااااااااااااای
اسممو در کامنت قبل یادم رفت

عمو علی سه‌شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 09:21 ب.ظ http://forghanialiakbar.blogfa.com/

[گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل]

سلام و درود

چهارشنبه چهارم بهمن ماه مصادف است با تولد

احمد آقا مدیر وبلاگ مستاجر دنیا. لطفا چهارشنبه

ساعت 21 در وبلاگ تولدها

http://aliakbarforghani.mihanblog.com/

حضور قشنگتونو با کامنت های زیبا اعلام کنید.

از هم اکنون می توانید مهیمان وب تولدها باشید.


[گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل]

سوگند$دخترپاییز$ چهارشنبه 4 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 01:15 ق.ظ http://www.asemuni92.blogfa.com

اپم

ارمیتا چهارشنبه 4 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 03:18 ق.ظ http://www.haftgonbad.persianblog.ir

سلام دوست خوبم خیلی مفید بود مرسی....منم اپ کردم خوشحال میشم بیای

آیدا چهارشنبه 4 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 01:28 ب.ظ http://yekhekayat.blogfa.com/

با این حساب چه عالیه که ما یه شمالی هستیم اونم از نوع رودبار زیتونش

یاسمن چهارشنبه 4 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 07:24 ب.ظ http://paktarinehsas.blogfa.com/

سلام عزیز دلم
بابت راهنمایی هات و کامنتهای پربارت یک دنیاااااااااااااا ممنون
ممنون که انقدر وقت میگذاری

رها چهارشنبه 4 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 08:10 ب.ظ http://z1raha.blogfa.com

سلام
جالب و مفید بود ممنون
میشه بگید چه چیزی کلسترول رو پایین میکنه؟
ممنون

raha چهارشنبه 4 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 08:11 ب.ظ http://z1raha.blogfa.com

منظورم این بود که
چه چیزی کلسترول رو پایین میاره؟
ببخشید

راستین عشق ِ سوگند$دخترپاییز$ چهارشنبه 4 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 11:14 ب.ظ http://sedayeshab7@yahoo.com

وبلاگ خوبی داری، وبلاگ من هم بیا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد