زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

پیش نویس قانون سلامت روان کشور تدوین شد

بسم الله الرحمن الرحیم

مدیرکل اداره سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد معاونت سلامت وزارت بهداشت با اشاره به مشکلات ناشی از نبود قانون سلامت روان در کشور که در بسیاری از کشورهای جهان و حتی منطقه وجود دارد از تدوین پیش نویس قانون سلامت روان کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا علوم پزشکی تهران، دکتر محمد باقر صابری زفرقندی که در کارگاه دو روزه بررسی پیش نویس مواد قانونی سلامت روان جمهوری اسلامی ایران در محل موزه تاریخ معاصر علوم پزشکی ایران سخن می گفت، در خصوص ضرورت تهیه مواد قانونی سلامت روان گفت: بیماران روانی به علت ماهیت مشکلات روانی در زمره گروه های آسیب پذیر ویژه قرار می گیرند و نه تنها خود فرد بلکه خانواده و جامعه را هم تحت تاثیر و احیانا آسیب قرار می دهند. بنابراین جامعه و حکومت وظیفه دارد با رعایت شان و منزلت بیمار، خانواده و جامعه را از آسیب مصون بدارد لذا ارائه خدمات لازم در بستر قانونی امری ضروری است.

وی در ادامه افزود: در ایران علی رغم تاثیر آموزه های دینی بر رفتارهای اجتماعی مردم تنها در موارد خاص و به طور پراکنده قانون هایی وضع شده و جای خالی قانونی به نام قانون سلامت روان احساس می شود و این در حالی است که چنین قانونی در بسیاری از کشورهای جهان و حتی منطقه وجود دارد. سال ۱۳۹۰

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد