زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

ترشی طبیعی مثل خودلیموترش خوب است سایرترشی هامضر

                                                           بسم الله الرحمن الرحیم

آقا ما که اصلا به حاج خانم دستور حذف روغن نباتی و روغن مایع را دادیم ! چون رفته بودم بیمارستان لقمان الدوله برای سنت پسندیده ی حجامت[که مختص طبع گرم است وطبع سردهانبایدحجامت کنند] ! دکتر گفت : " این روغن های موجوددربازار، دررگ ها رسوب میکنه ولی روغن های طبیعی محلی تماما  در رگ هامیسوزه  وبه انرژی تبدیل میشه ! خلاصه ما روغن مصرفی مان شده : " روغن زیتون،روغن کنجد،روغن محلی وروغن کرمانشاهی البته به زور هم میرسانیم (به لحاظ پولی ) ولی مصمیم که خرج بعدهای عمل قلب وغیره وذلک را همین الآن بدهیم روغن مرغوب وطبیعی بخریم تا به آن بدبختیهای انسداد /اتاق عمل و... کشیده نشیم .....نظر شما چیه ؟؟//ضمنا ازخواص ترشی زیتون هم برایمان بنویس      .....باتشکر فراوان نویسنده:امین

زیتون خوب است اما ترشی اش خوب نیست ، مثل این است که انسان یک دسته پنج هزارتومانیداشته باشد آنها را روی آتش بریزد هم آنها را بسوزاند هم سروصورت خود را بسوزاند وزیبائی خود را تباه کند . ترشی ها وشیرینی هایمصنوعی به دلیل استفاده ازموادشیمیائی درتولیدسرکه آن ودرنتیجه فشاربه کبد سبب بیماری می گردند ولی خوردن لیموترش تازه خوب است ولی آبلیمو موجود دربازارخیر.

سایر ترشی های طبییعی مثل آلبالو تازه اگرطبع ماسردنباشد خوب است چون آلبالوسردوتراست

 البته اگرسرکه راخودمان بریزیم یا سرکه سیب بد نیست که پیغمیروائمه هم نان با سرکه میخورده اند

قاعده :ترشی اسید است وتعادل اسید وباز بدن را به هم میزند(با افزایش اسید بدن تعادل به هم میخورد که به آن به اصطلاح سرما خوردگی می گویند) وانسان را ابتدا سست وبیحال وبعد بیمارمی کند لذا ترشی های طبیعی هم درحدی بایدمصرف شود که تعادل رابه هم نزند .

روغن موجود دربازاردقیقا همانطوراست که دکترگفته ، لذا فرشته منزل اگر قبول کند که این روغن ها که شما فرمودید (روغن بابو زیتون )بی بو به دلیل آغشته بودن به مواد شیمیائی برای تصفیه بوی آن مناسب نیست - روغن کنجد- روغن دنبه – روغن گاو وگوسفند- ...)با آنها غذا را بپزد غذای منزل شما بهشتی می شود برای صرف جوئی به جای آب روغن درته قابلمه غذا ریختن ، آب بریزید وورق آلمینیومی را چند سوراخ ریز بدهید وروی آب بگذارید وبرنج یا ماکارونی و...را دم نمائید تا بخار آب ازسوراخ های زرورق به برنج بخورد ونسوزد.

قاعده :هرماده  غذائی که مواد شیمیائی درآن به کاررفته باشد برای سلامتی مضر است وطبق فتوای امام ومراجع چیزی که برای انسان مضراست خوردنش حرام است  مثلا قند وشکرحاوی مواد شیمیائی است ودراین زمان که عصراسترس نامیده اند خوردن آن صددرصد مضراست ولی همه عادت کرده اند ومیخورند یا همین روغن نباتی ومایع وسرخ کردنی موادشیمیائی دارد وصددرصد مضراست

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد