زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

التهاب مفاصل بیماری سیستم ایمنی بدن است

                        بسم الله الرحمن الرحیم

 روزجهانی التهاب مفاصل(آرتریت درماتوئید)

پزشکان می‌گویند: بیماری التهاب مفاصل اغلب در زنان دردناک‌تر از مردان است.

به گزارش سرویس «بهداشت و درمان» ایسنا، روز جهانی « آرتریت» که هر سال در روز 12 اکتبر برگزار می‌شود، امسال با موضوع «بیایید با هم اقدام کنیم» به بررسی این بیماری التهابی مفصلی پرداخته است.

متخصصان هندی می‌گویند: در سال‌های اخیر این عارضه التهابی که بیشتر بین افراد 55 تا 60 سال شایع بوده است در بین جوانان شیوع بیشتری پیدا کرده است[بله 30سال قبل عیدبه عیدبرنج میخورده اندامااکنون هرروز؛آن هم باماست که هردوسردوتر(افزایش دهنده رطوبت یاسدیم واسیدبدن]. به طور کلی مردم از دردی که در مفاصل آن‌ها بروز می‌کند، غفلت می‌کنند و آن را ناشی از بالا رفتن سن می‌دانند. آن‌ها همچنین با خود درمانی و مصرف مسکن‌ها برای مدتی این درد را تسکین می‌دهند.

به گزارش ایندین اکسپرس، بیماری آرتریت درماتوئید یا همان التهاب مفاصل، یک بیماری سیستم‌ ایمنی خودکار بدن است که سبب بروز التهاب مزمن در مفاصل می‌شود و حاصل آن درد، تورم ، سفتی و از بین رفتن عملکرد صحیح مفاصل است.

حدود یک درصد جمعیت جهان به این عارضه مبتلا می‌شوند و نرخ ابتلا به آن در زنان سه برابر بیشتر از مردان است.[موضوع روشن است ؛زنان سه برابرمردان افزایش گلبول سفید؛کم کاری تیروئید وسندرم روده تحریک پذیردارندچون بعلت خونریزی زایمان ،دوره ماهانه،سزارین،جراحی کیست وفیبروم وآپاندیس گلبولهای قرمز(خون)ازدست میدهندوتیپ آنهابلغمی میگرددلذاباید غذاهای گرم وخشک مصرف کنندبرعکس آن برنج وماست وترشی وسالادکه همه سردوترهستندمیل میکنند درنتیجه سه برابربیمارترازمردان میشوندبادست پخت کدبانوهای خانه مردان نیزمجبورندآن غذارااستفاده کنندکه طبع آنهاسردترمیگرددودچارآرتریت میشوند اماخون ازدست نمیدهندکه آمارشان برابرزنان شوند] بروز بیماری اغلب بین 40 تا 50 سالگی است، اما در هر گروه سنی امکان بروز بیماری وجود دارد.

به گفته متخصصان؛ اگر آرتریت درست تحت درمان قرار نگیرد، سبب درد و ناتوانی شده و حتی در نهایت امکان حرکت و جابجایی را برای فرد مشکل می‌سازد. [کاملادرست است من سالهای قبل به تمام این دردها مبتلابودم وبرنامه غذائی امراتغییردادم الان کاملا سالم هستم وهیچ دردبه لطف خدامفاصل وکمرم ندارد اگرنهاربرنج داشته باشیم به هیچ وجه کنارآن ماست ،ترشی،سالادنمی خورم بلکه پیاز،گردو،سبزی خوردن استفاده میکنم یااگرنباشندبعدازآن یک قاشق سیاه دانه میخورم]

پزشکان خاطرنشان کردند: در حالی که علائم بیماری در زنان و مردان یکسان بروز می‌کند، اما شدت تجربه درد در زنان به مراتب بیشتر است. گاهی درد به قدری زیاد می‌شود که بیمار قادر به ترک بستر خود نخواهد بود.

متخصصان تاکید می‌کنند: از آنجا که در جوانان امکان پیوند بسیار نادر است، می‌توان با یک مشورت کارشناسی به موقع از پیشرفت بیماری جلوگیری کرد.

پی نوشت: دکتر خدادای در کتاب 15 روز تا سلامتی می نویسد که بیماریهای اتو ایمون نظیر آرتریت به خاطر تغذیه غلط است.

 منبع:لینک وبلاگ غذا- سیده زهره

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد