زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

شبی ۵ بادام بخوریم شیردرهوای آلوده مضراست

یک متخصص تغذیه توصیه کرد: مصرف شیر پرچرب موجب گسترش بیماری‌های ریوی در هوای آلوده می‌شود و بهتر است افراد روزانه حداقل ۲ لیوان شیر کم چرب ( کمتر از ۱٫۵ دصد چربی) مصرف کنند.

به گفته مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شیر و لبنیات پرچرب می‌تواند زیان‌های ناشی از آلودگی هوا را افزایش دهد زیرا اسیدهای چرب اشباع موجود در شیر و لبنیات پرچرب موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن شده و موجب گسترش بیماری‌های ریوی در هوای آلوده می‌شود.

ایسنا به نقل از  زهرا عبداللهی نوشت:  انواع فلزات سنگین مانند سرب که با سوختن بنزین وگازوئیل در هوا منتشر می شود نیز می تواند با رقابت در جذب ریزمغذی‌هایی ازجمله کلسیم، آهن و روی در بدن تجمع یافته و در نهایت سرطان را به دنبال داشته باشد.

این متخصص تغذیه تصریح کرد: عوارض و پیامدهای آلودگی هوا برخی از افراد از جمله کودکان، مادران باردار، سالمندان و مبتلایان به بیماری‌های قلبی عروقی و بیماری‌های ریوی بیشتر است.

وی توصیه کرد: بهتر است افراد روزانه حداقل ۲ لیوان شیر کم چرب ( کمتر از ۱٫۵ دصد چربی) مصرف کنند زیرا شیر به دلیل دارا بودن فسفر، منیزم و کلسیم، خنثی کننده سموم است هم چنین شیر، دفع ادرار و مدفوع و مواد آلاینده را تنظیم می کند.

او خاطرنشان کرد: زمانی که میزان باکتری‌های مفید بر اثر ورود سرب و مواد آلاینده به بدن کم شود، عمل دفع هم با مشکل مواجه می‌شود و این مواد در بدن باقی می مانند. کلسیم موجود در شیر منجر به کاهش جذب سرب و همه فلزات سنگین موجود در هوای آلوده می شود.

نظرات 1 + ارسال نظر
رویا شنبه 30 دی‌ماه سال 1391 ساعت 03:36 ب.ظ http://www.ranginkamanazari.blogfa.com

مثل همیشه اموزنده
اما شیر کشور ما جز شیر خشک چیزی نیس
اونم که خالصه با اب قاطی کرده
مگر اینکه فضا داشته باشی بعدش پول اون وقت
دوتا بع بعی تا شیرو خودت بدوشی اون وقت کم چربش کنی یا پر چرب
مرسی از الطاف شما دوست عزیزم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد