زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

اثبات بی فایده بودن واکسن های ضدسرماخوردگی توسط یک محقق

امام صادق :ماسردی را باگرمی و...درمان می کنیم  
سرماخوردگی یعنی بالابودن اسیدوسردی بدن که بایدبا گرمی وباز بهبودیابد مثلا بجای شیرکه سردواسیدی است باید شربت عسل که گرم وباز است بخوریم   
حرف های زیادی درباره درمان سرماخوردگی زده میشه وداروهای زیادی تجویزمیشه که همه حدس واحتمال است نه اثربخش  
بهترین راه همان روش امام صادق است که ازپیغمبرآموخته اند پیغمبرهندوانه که میخورد کنارش خرما میخورد
-------------------------------

مجری طرح واکسن‌های آنفلوانزای نوترکیب وسیع‌الطیف با اشاره به نتایج تحقیقات خود در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) بر روی واکسن‌های رایج آنفلوآنزا در ایران، مدعی عدم کارایی این واکسن‌ها و اثبات آن در آزمایشات تجربی و کنترل شده خود بر روی موشها از سال 86 تاکنون شد.

دکتر سید محمود ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) اظهار کرد: از آن جا که ایزوله‌های مختلف آنفلوانزای «آ» از کشوری به کشوری دیگر و نیز منطقه‌ای به منطقه دیگر، فرق دارد، واکسن‌های رایج آنفلوانزا در کشور، علاوه بر این که نقش محافظتی در برابر این بیماری نداشته و عمدتا جنبه تجاری دارند، عامل فشار ایمنی هم هستند.

به گفته عضو هیات علمی دانشگاه بقیه‌ الله (عج)، آزمایش صورت گرفته برای دستیابی به این نتایج بر روی واکسن‌های رایج مصرفی در ایران صورت گرفته و در این آزمایش مشخص شده واکسن‌های وارداتی از تمام انواع آن، در برابر ویروس‌های در گردش ایران نقش محافظتی نداشته و نتایج این تحقیق نیز در ژورنال معتبر ویرولوژی که دارای نمایه پایگاه «پاپ مد» است به چاپ رسیده است.

ابراهیمی با بیان اینکه سه نوع واکسن غیرفعال آنفلوانزا در دنیا وجود دارد، گفت: واکسن های حاوی ویروس کامل در صنعت طیور کاربرد دارد؛ اما واکسن های حاوی ویروس شکسته شده (اسپلیت) و واکسن های حاوی اجزاء (ساب یونیت) به علت واکنش منفی کمتر، مصرف انسانی دارند.

وی با تاکید بر این که اثر محافظتی تمامی واکسن‌های رایج بر پایه «گلیکوپروتئین‌ غشایی» و ناپایدار «هماگلوتینین (HA)» است، تصریح کرد: به طور کلی به دلیل موتاسیون پی در پی، ویروس های آنفلوانزای«آ» هر منطقه با منطقه جغرافیایی دیگر تفاوت هایی دارند؛ لذا به دلیل تغییرات مداومی که از نظر آنتی‌ژنی در این ویروس پدید می‌آید هر ساله واکسن‌های سه گانه ویروس آنفلوانزا مطابق با سویه های جدید و شایع شده همان سال تهیه و تولید می‌شود.

از آن جا که ایزوله‌های مختلف آنفلوانزای «آ» از کشوری به کشوری دیگر و نیز منطقه‌ای به منطقه دیگر، فرق دارد، واکسن‌های رایج آنفلوانزا در کشور، علاوه بر این که نقش محافظتی در برابر این بیماری نداشته و عمدتا جنبه تجاری دارند، عامل فشار ایمنی هم هستند

به گفته دکتر ابراهیمی، نقش اصلی در این مورد به سازمان بهداشت جهانی سپرده شده است و سویه‌های جدید اعلام شده از طرف این سازمان برای تهیه واکسن مصرفی در نظر گرفته می‌شود.

وی با بیان این که در کشورهای صنعتی به شرطی که ارتباط مناسب بین آنتی ژن‌های واکسن و ویروس های در گردش برقرار باشد، واکسن های آنفلوانزا تقریباً 70 تا 90 درصد محافظت علیه حالت بالینی بیماری در افراد سالم بالغ ایجاد می کنند، تصریح کرد: این در حالی است که ایزوله های مختلف آنفلوانزای آ، نه تنها از کشوری به کشوری، بلکه منطقه به منطقه نیز با هم فرق دارند. در نتیجه این واکسن‌های رایج هیچ گونه نقش محافظتی در کشورهای وارد کننده نمی‌تواند داشته باشد و بیشتر جنبه تجاری دارند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله با بیان اینکه ادعای تجاری بودن واکسن‌های رایج آنفلوآنزا از لحاظ تئوری نیز قابل اثبات است اظهار کرد: چنانچه این نوع واکسن ها مثل واکسن‌های آبله، سرخک و فلج اطفال نقش موثر و کنترلی داشتند، هر سال جامعه با اپیدمی ها و پاندمی آنفلوانزا مواجه نمی‌شد؛ یا درصد شیوع این بیماری اندکی کاهش می‌یافت؛ بنابراین به جرأت می توان گفت که کمبود واکسن آنفلوانزا در بازار بخاطر تحریم یا مشکلات ارزی، می تواند فرصتی باشد تا مردم و سیاست‌گذاران واردات واکسن، از طریق مقایسه شیوع آنفلوانزای امسال با سال‌های قبل، به عدم کارایی این واکسن‌های تجاری پی ببرند.

وی تاکید کرد: متاسفانه این نوع واکسن‌ها علیرغم عدم کارایی، عامل فشار ایمنی هم هستند. به این دلیل است که گلیکوپروتئین هماگلوتنین موجود در این گونه واکسنها ایمنوژن و عامل تحریک سیستم ایمنی هومورال خیلی خوبی محسوب می شوند. اما تحریک یک جانبه سیستم ایمنی هومورال خود به نوعی باعث «فشار ایمنی» می شود که در آن ویروس آنفلوانزای «آ» طبق قانون بقاء و با موتاسیون‌های پی درپی قصد گریز از این سد دفاعی ناشی از آنتی بادی‌ها را دارد که می تواند باعث اپیدمی ها و پاندمی‌های پی در پی شود.

وی با اشاره به این که مقالات متعددی درباره عدم کارایی واکسن‌های آنفلونزا در جهان منتشر شده است، ادامه داد: متاسفانه همین مشکل و عدم کارایی در مورد واکسن‌های مورد استفاده در صنعت طیور در ایران و جهان نیز صادق است و ویروس آنفلوانزای «آ» با وجود عرضه واکسن‌ها، هر سال بیشترین خسارت را بر این صنعت حیاتی که نقش موثری در امنیت غذایی کشورها دارد وارد می کند.

به گفته دکتر ابراهیمی ویروس آنفلوانزا بزرگترین معضل بهداشتی و اقتصادی تمام کشورها قلمداد می شود و کنترل این ویروس موذی و حتی ساخت واکسنی موثر از آنفلوانزای «آ» که بتواند سیستم ایمنی سلولی و ذاتی را به خوبی تحریک کند از اولویت‌های تحقیقاتی تمام کشورها قلمداد می شود.  

یک خبرحدسی مبارزه باسرماخوردکی  درادامه

سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۴

تصور کنید که یک روز از خواب بلند می‌شوید و احساس می‌کنید سردرد دارید، بدنتان درد می‌کند و بینی‌تان گرفته است. ابتلا به سرماخوردگی اولین حدسی است که می‌زنید. با این حال کارهای زیادی است که باید انجام دهید. در این شرایط چه تصمیمی می‌گیرید. آیا با همان کسالت و درد لباستان را می‌پوشید و به محل کار می‌روید یا تصمیم می‌گیرید یک روز در منزل بمانید تا سرماخوردگی‌تان بهبود یابد و در روزهای دیگر با نشاط و شادابی بیشتر کار خود را ادامه دهید.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه خراسان، پروفسور رون اکلز متخصص مرکز تحقیقات از کاردیف انگلستان راه حل مقابله یک روزه با سرماخوردگی را به شما ارائه می‌دهد. او در سایت نیوزویک یک برنامه ۲۴ ساعته را به شما پیشنهاد می‌کند.

۷صبح

دوش آب گرم بگیرید. هنگامی که با احساس کسالت از خواب بیدار می‌شوید، گرفتن یک دوش آب گرم، می‌تواند بهترین اقدام برای رفع این حالت باشد. آب گرم درد بدن را تسکین می‌دهد و بخار حمام نیز سینوزیت‌های گرفته را باز می‌کند.

۸صبح

صبحانه فرنی جو دوسر و میوه‌های توتی بخورید. برای بالا بردن میزان ویتامین C، آب پرتقال بخورید و میوه‌های توتی را که سرشار از آنتی اکسیدان است با فرنی جو دوسر میل کنید.

۱۰صبح

صورت خود را بخور دهید؛ وقتی سرما می‌خورید دچار آب‌ریزش بینی یا گرفتگی آن همراه با سردرد می‌شوید؛ بنابراین علائم سرماخوردگی را می‌توان با بخور و مصرف داروهایی مانند قرص مکیدنی برطرف کرد . طعم قوی این قرص‌ها باعث افزایش بزاق دهان و تسکین گلودرد می‌شود.

وسط روز

کمی پیاده روی کنید. شاید تمایلی به راه رفتن در هوای سرد نداشته باشید اما پیاده‌روی آرام قبل از ناهار در بهبود خلق و خوی شما موثر است و سیستم دفاعی بدن را تقویت می‌کند.

ناهار

سوپ مرغ میل کنید. برای ناهار، سالاد کاهو، گوجه، خیار و سوپ مرغ بخورید. پروتئین گوشت به شکل گرفتن سلول‌های ایمنی بدن کمک می‌کند.

۳بعدازظهر

چای گیاهی بنوشید. چای گیاهی و نوشیدنی‌های داغ، خلط سینه را رقیق و از بدن دفع می‌کند. در حالی که نوشیدن یک لیوان آب پرتقال تازه، چنین تاثیری ندارد. البته آب پرتقال ویتامینC مورد نیاز بدن را تامین می‌کند. ویتامینC برای بهبود و تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است.

۶بعدازظهر

غذای ادویه دار بخورید. برای تهیه شام از ادویه‌هایی مانند زنجبیل، سیر و فلفل که خاصیت ضدویروسی و ضدباکتریایی دارند و درد سینوزیت را برطرف می‌کنند، استفاده کنید. این ادویه‌ها میکروب‌ها را دفع و راه تنفسی را باز می‌کند.

۸شب

حمام آب گرم بگیرید. آب گرم باعث می‌شود درد عضلات تسکین یابد. بخار حمام در آخر شب ویروس سرماخوردگی را از بدن خارج می‌کند.

۱۰شب

بخوابید. یک خواب شبانه کافی به شما کمک می‌کند تا نیروی خود را سریع‌تر به دست بیاورید. برای نگه داشتن سیستم دفاعی بدن در وضعیت مطلوب، یک الگوی خواب منظم داشته باشید. از نوشیدن قهوه در ساعت آخر شب یا تماشای تلویزیون بپرهیزید.

نظرات 2 + ارسال نظر
مشاوره خانواده پنج‌شنبه 21 دی‌ماه سال 1391 ساعت 02:04 ب.ظ http://zendegiirani.persianblog.ir

من یکی اخر متوجه نشدم که واکسن خوبه یا خیر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تشکر از مطلبتون...
[گل][گل][گل][گل][گل][لبخند]

میترا سه‌شنبه 26 دی‌ماه سال 1391 ساعت 11:45 ق.ظ http://www.neyestan0.blogfa.com

عجب...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد