زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

پیغمبر:برشما باد خوردن مویز...اخلاق را نیکومیکند

 مویزنمادخوراکی های گرم وخشک وبهترین فست فوداست  

--------------------

رییس انجمن مددکاران اجتماعی معتقد است که باید برای افزایش سلامت روانی جامعه برنامه‌ریزی شود.

به گزارش ایسنا، به نقل بخش وبلاگ‌های خبرآنلاین، سیدحسن موسوی چلک، در یادداشت خود آورده است:

"یکی از موضوعاتی که در چند وقت اخیر در رسانه ها و افکار عمومی بیش از همیشه به آن پرداخته می‌شود، موضوع خشونت است. اتفاقاتی از قبیل زورگیری با قمه در روز روشن که فیلم آن در سطح جامعه پخش شده یا قتلی که با خودرو در منطقه میدان کاج در چند روز قبل اتفاق افتاده است و موارد مشابه دیگر (که تحلیل مطالب رسانه ها، سایت‌ها و مطبوعات موید نکته فوق است) گویای نگرانی از افزایش خشونت در جامعه است. آمار پرونده‌های مربوط به ضرب و جرج در مراجع قضایی نیز این موضوع را تایید می‌کند. در افزایش خشونت عوامل مختلفی در سطوح فرد، خانواده و جامعه دخیل هستند و پیامدهای مختلفی را نیز در این سطوح به دنبال خواهد داشت.

یکی از نکاتی که در این زمینه لازم است به آن توجه شود، برنامه ریزی برای افزایش سلامت روانی و اجتماعی مردم است. امروزه فشارهای مختلفی که به مردم وارد می‌شود آستانه تحمل آنان را پایین آورده است. لذا در چنین شرایطی احتمال عدم کنترل خشم در روابط میان افراد جامعه تشدید می‌شود. در این زمینه هم مردم و هم دستگاه‌های مرتبط برای آموزش مهارت‌های مختلف ارتباطی از جمله کنترل خشم و ... باید فعال‌تر و دقیق‌تر و کارشناسی شده‌تر عمل کنند.

سیاست‌های رسانه‌ای هم نباید ترویج‌کننده رفتار‌های خشن باشد. موضوعی که متاسفانه در بسیاری از فیلم‌ها شاهد هستیم. حتی برای خنداندن مردم نیز یکسره دعوا و خشونت به اشکال مختلف را نشان می‌دهیم. تحلیلی بر رفتار و ادبیات کلامی و غیرکلامی هنر پیشه‌ها حتی در سریال‌های طنز نیز گویای این مسئله است.

بدون شک در جامعه‌ای که مردم از نشاط اجتماعی، پویایی اجتماعی و سلامت روانی بیشتری برخوردار باشند، رفتار‌های خشونت‌آمیز کمتر خواهد بود. لذا همه باید برای شادی برنامه‌ریزی کنیم حتی اگر مشکلات متعدد از جمله مشکلات مالی داشته باشیم. توجه به پیشگیری اجتماعی( به معنای عام آن) انتخاب بهترین رویکرد می تواند در این راه باشد."   

------------------

ماست با برنج خوردن اخلاق را فاسد میکند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد