زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

راه‌اندازی مرکز تحقیقات طب

مصطفی ففهی معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، طرح‌های تولید داروهای ترکیبی، لیدوکائین، کرم ضد چروک از عصاره هسته انگور، کپسول عصاره هسته انگور و تولید لاتین از ضایعات یک نوع ماهی را بخشی از طرح‌های انجام شده در مرکز رشد عنوان کرد و افزود: امیدواریم این طرح‌ها تا سال آینده به مرحله عرضه در بازار برسند.

و اظهار کرد: در واقع مراکز تحقیقاتی دیگر نمی‌توانند تنها به انجام طرح‌های تحقیقاتی و ارایه چند مقاله بسنده کنند و باید گوشه‌ای از معضلات سلامت در استان برای مثال در زمینه بیماری‌های دیابت، قلب و عروق و سرطان را به عنوان یک پروژه تحقیقاتی بر عهده بگیرند. در حال حاضر این مراکز مکلف شدند در یک یا 2 محور، کار انجام دهند و پاسخگو باشند.

تاسیس پژوهشکده سلامت و مرکز تحقیقات دیابت از سوی شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، اخذ مجوز برگزاری دوره‌های دکتری تخصصی پژوهشی(PhD by Research) توسط پنج مرکز تحقیقاتی دیابت، سلولی و مولکولی، سم‌شناسی، نانو فناوری و فناوری‌های زیست محیطی، اخذ موافقت اصولی تأسیس پنج مرکز تحقیقاتی جدید با عناوین علوم دارویی دریایی، باروری و ناباروری وسلامت جنین، آترواسکلروز، عفونت‌های گوارشی و عوامل اجتماعی مؤثر برسلامت و افزایش تعداد مراکز تحقیقات مصوب به 18 مرکز از دیگر موفقیت‌های حوزه پژوهش دانشگاه در سال گذشته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد