X
تبلیغات
رایتل

زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)
شنبه 25 آذر‌ماه سال 1391

هرگز صبحانه لبنیات نخوریم

با نامزدتان دعوا کرده اید، روز خسته کننده ای را سر کار داشته اید و وقتی از ادره بر می گردید، چون خیلی خسته هستید نمی توانید غذا درست کنید، پس یک پیتزا سفارش می دهید. بعد از خوردن شام با اینکه خیلی خسته هستید ولی می دانید که اگر به رختخواب هم بروید خوابتان نخواهد برد. نگران کارهای فردا هستید و همینطور که در رختخواب دراز کشیده اید، پلک هم نمی توانید بزنید. فردا هم در اداره به قدری کسل و خواب آلود میگردید که قادر به انجام کارهایتان نخواهید بود.

این داستان برایتان آشنا است؟ بله این تجربه ای است که هر کدام از ما می توانیم داشته باشیم. اما... واکنش ما به این وضعیت صحیح نیست. در این جور مواقع، عادات بدی داریم که حتی وضعیتمان را بدتر کرده و فشارهای روحیمان را افزایش می دهد. مثلاً خوردن پیتزا... اصلاً درست نیست که در مواقعی که از استرس کنترل خودمان را از دست داده ایم، شام پیتزا بخوریم. (چون استرس دارد)در اینجا چند ماده ی غذایی مفید برای کاهش استرس و فشارهای روحی را به شما معرفی می کنیم که به جای سفارش پیتزا، از آنها استفاده کنید.


1-  بادام (بالاترین کلسیم رادارد)

هر چند، نباید زیاد از آن استفاده کنید چون چربی بالایی دارد و با اینکه از نوع چربی غیر اشباع و سالم است باز ممکن است به اضافه وزن منجر شود.


2-  ماهی (بخاطرویتامین ب )

برای ناهار می توانید از ساندویچ یا سالاد ماهی تن استفاده کنید. و ماهی آزاد کبابی همراه با سبزیجات تازه نیز انتخاب خوبی برای شام می باشد.


3-  گل کلم (کلم بروکلی) (گرم وخشک وخون ساز)


4-  برنج یا پاستا ی تمام غله

(امام صادق:لبنیات صبح دردبی درمان است شام خوب است» 

آیا فکرکرده ایم که چرا درافریقا دردبی درمان(سندرم)ایدزبیشترازاروپااست!!؟پس صبح لبنیات نخوریم)شیر علاوه بر ویتامین های B2 و B12، حاوی آنتی اکسیدان هایی است که رادیکال های آزاد ایجاد کننده ی استرس را از بین می برد. برای( شام )می توانید شیر بنوشید، می توانید گه گاه به آن کمی کاکائو هم اضافه کنید.


7- طالبی و پنیر (پنیرکلسیم داراست که باید شب خورد وطالبی بالاترین اهن را دارد)

منقول ازوبلاگ دکتررضا عامری داخل پرانتزها اززیتون)

طالبی یکی از منابع سرشار از ویتامین C است که بسیار به از بین بردن استرس و فشارهای روحی کمک می کند. در واقع استرس برای ساعت های متمادی میزای ویتامین C را در غده ی آدرنال کاهش می دهد  و به همین خاطر بهتر است از مواد غذایی حاوی ویتامین C استفاده شود. پـنـیـر هـم که یکی از منابع خوب ویتامین B2 و B12 است و ترکیب آن با طالبی برای صبحانه یا غذاهای میان وعده ای م یتواند استرستان را کاهش دهد.  

امروزه باز خوردن کربوهیدرات به رژیم های غذایی باز گشته است و همه متوجه شده اند که آن رژیم های فاقد کربوهیدرات های گذشته هیچ کارآیی ندارند. کربوهیدرات میزان سروتونین را در بدن بالا می برد و تاثیری آرامش بخش دارد. کربوهیدرات های عادی مثل نان سفید و پاستری (نوعی شیرینی) فقط تاثیری موقتی و زودگذر دارند و می توانند باعث اضافه وزن شما هم شوند اما کربوهیدرات های تمام غله، بسیار آرام تر هضم می شوند و اثری نشاط آور پر دوام تری دارند. 

6-  شیر (شیرمحلی بهترین کلسیم سازاست کلسیم مغزاستخوان را پرمیکند ومغزاستخوان خون سازاست ب ۱۲علیه کم خونی کشنده است) 
کلم بروکلی نیز یکی دیگر از مواد غذایی است که سرشار از ویتامین های B می باشد. همچنین حاوی اسید فولیک است که یکی دیگر از اعضای خانواده ی ویتامین های B می باشد. اسید فولیک به از بین بردن استرس، اضطراب، ترس و حتی افسردگی کمک می کند. می توانید از این ماده ی غذایی در کنار مرغ یا ماهی استفاده کنید.
اکثر انواع ماهی ها حاوی همه ی ویتامین های مهم B هستند، بویژه انواع ضد استرس آن یعنی  B6 و B12. در واقع ویتامین B12 یکی از مهمترین ویتامین هایی است که در ترکیبات شیمیایی مغز، عامل شادی بخش سروتونین تولید می کند. کمبود این ویتامین حتی ممکن است به افسردگی نیز منجر شود.
این ماده کمک بسیار زیادی به کاهش استرس می کند. حاوی ویتامین B2، ویتامین E، روی و منیزیم است که به تولید سروتونین که تعدیل کننده ی اعصاب و از بین برنده ی استرس است کمک می کند. مشاهده شده است که روی نیز تا حدی با بعضی اثرات منفی استرس مقابله می کند. ویتامین E هم جزء آنتی اکسیدان هایی است که رادیکال های آزادی را که منجر به استرس و بیماری های قلبی می شود را از بین میبرد.
نظرات (2)
نام :
ایمیل : [پنهان می ماند]
وب/وبلاگ :
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
شنبه 25 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 11:21 ق.ظ
+ raha
اما خوب آدم از کجا بدونه کهاین شیرها سالمه؟ جوشوندن شیر کافیه؟
واینکه کره محلی هایی که لبنیاتی ها میارن اصله؟ از کجا باید شناخت؟ یا همین تخم مرغ محلی هایی که میفروشن گرون هم هست
باز هم ممنون امان از این گرونی به خدا نمیشه سراغ هیچ چی رفت مردم چی بخورن با این درآمدا
امتیاز: 0 0
پاسخ:
شیررا بجوشانی کافی است هزاران سال است مردم دارند شیرمیخورندبعدازنظریه پاستور ومیکرب پاستوریزه میشه ونظرپاستورهم سال های اخیر توسط نظریه خودایمنی بدن توسط دکترخرسند متخصص تغذیه درمانی درهلند
http://khorsand.org/main/
رد شده است لذا با جوشاندن کفایت میکند
کره های محلی معمولا برای گاو است که اگرطعم وبوی طیبعی دشته باشد سالم است ودرحدیث است که روغن گاو شفاءاست چیزی مثل عسل که درقران امده شفاءاست
میگن لقمان حکیم را مادرش برد نزد پزشک
پزشک گفت داروی دردش عصاره ۲۵۰گل است که ا لان زمستان است نیست
وقتی به خانه برگشتند بچه (لقمان)به مادرش گفت داروی من عسل
ازان زمان لقب حکیم بهش دادند
یکشنبه 4 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 08:54 ق.ظ
+ بنده یخدا
ممنون.درباره طب سنتی واحادیث بیشتر مطالعه کنید.
امتیاز: 0 0