زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

100 پژوهش نشان داد:کودک آزاری، فردرادربزرگسالی تهدیدمی کند

براساس پژوهش محققان دانشگاه کویینزلند استرالیا، سوء استفاده جسمی- عاطفی و غفلت از کودکان، هنجارهایی نظیر مصرف مواد مخدر، اقدام برای خودکشی، بیماری‌های مقاربتی و رفتارهای پرخطر جنسی را در بزرگسالی در پی خواهد داشت.

به گزارش سرویس پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، این پژوهش که به سرپرستی دکتر "رزانا نورمن" انجام گرفت نیز نشان می‌دهد که کودک آزاری خطر بیماری‌های مزمن و تغییر سبک زندگی مانند سیگار کشیدن را در دوران آتی کودکان افزایش می‌دهد.

علاوه بر این، محققان با بررسی 124 تحقیقی که در این زمینه انجام شده بود، به این نتیجه دست یافتند افرادی که از نظر عاطفی مورد سوء استفاده قرار گرفتند، در معرض سه برابری احتمال ابتلا به افسردگی قرار دارند، در حالی که کودکان تحت سوء استفاده‌های فیزیکی یا بی‌توجهی در مقایسه با سایر افرادی که سابقه چنین تجربه‌هایی را نداشتند، یک و نیم تا دو برابر احتمال بیشتری برای ابتلا به افسردگی داشتند.

به گفته دکتر نورمن شواهد حاکی از آن است که رابطه علت و معلولی بین کودک آزاری غیرجنسی و طیف وسیعی از اختلالات روانی وجود دارد.

وی در ادامه بر اهمیت آگاهی از پیامدهای بلند مدت و جدی کودک آزاری و توسعه اقدامات موثر برای حفاظت کودکان در برابر خشونت تاکید کرده است.  

سابقه موضوع افسردگی : 

http://zatun.blogsky.com/1391/09/12/post-236/

نظرات 1 + ارسال نظر
زهرا یکشنبه 12 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 12:46 ب.ظ http://puppyl0ve.blogfa.com/

سلام دوست عزیز
خوشحالم که تونستم لبخندی بر لبان شما بنشونم. ممنونم. شما میشه لطف دارین به نوشته های من. منم انرژی میگیرم از گفته هاتون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد