X
تبلیغات
رایتل

زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)
پنج‌شنبه 2 آذر‌ماه سال 1391

لیتیوم موجود در آب آشامیدنی باعث خوش خلقی می‌شود

بسم الله الرحمن الرحیم

 محققان ژاپنی می‌گویند: وجود مقادیر اندکی از عنصر لیتیوم در آب آشامیدنی سبب افزایش خلق و رفع بی‌حوصلگی می‌شود. این پژوهشگران اظهار می‌دارند که مقادیر اندکی لیتیوم که به طور طبیعی در برخی از سیستم‌های آب شرب یافت می‌شود، می‌تواند در پیشگیری از خودکشی موثر و مفید باشد. این پژوهش دردانشگاه ژاپنی اوتیا انجام شده و در مجله‌ انگلیسی روانپزشکی به چاپ رسیده است. بر اساس این تحقیق، لیتیوم به طور طبیعی از 7/0 میکروگرم گرفته تا 59 میکروگرم در هر لیتر آب شرب در برخی از جوامع در جنوب ژاپن یافت می‌شود.‌ این پژوهشگران دریافتند، در مناطقی که مقدار لیتیوم موجود در آب آشامیدنی آنها بیشتر است نرخ خودکشی به میزان قابل توجهی پایین‌تراست. براساس این گزارش، دوز بالای این عنصر به طور معمول برای درمان اختلالات روانی از جمله مانیا - افسردگی یا اختلال دو قطبی - و مشکلات خلقی تجویز می‌شود.   سه شنبه,15 اردیبهشت,1388 - شماره : 2620  آفتاب یزد 

قابل توجه ایلامی ها وخوزستانی ها که نرخ خودکشی بیشتری نسبت به سایرنقاط کشوردارند  

http://zatun.blogsky.com/1391/09/01/post-206/

نظرات (2)
نام :
ایمیل : [پنهان می ماند]
وب/وبلاگ :
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
پنج‌شنبه 2 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 02:52 ب.ظ
+
حالا یه سوال دیگه هم دارم. شرمنده وقتتونو میگیرم.
اما میخوام بدونم.
مو واسه همه ی خانوما خیلی مهمه.
من موهام مشکیه. مشکی خاص.
یه موردی که هست قبلا پرپشت بودن. سال 84 دچار بیماری کمبود خون و ضعف شدم.
واضحه که موهام ریختن. با این حال بعد از بهبودی م یکم به حالت بهتری رسیدن.
چون تغذیم خوب شده بود.
اما در یه سال اخیر هم دچار ریزش شدم. و الان اصلا راضی نیستم.
موردی هست من واسه تقویتشون انجام بدم؟
ممنون بشم راهنماییم کنی.
ببخشین البته وقتتونو میگیرم.
امتیاز: 0 0
پاسخ:
سلام
برای بهبودکم خونی غذاهای حاوی ویتامین ب ۱۲مرتب بخور که منحصردرغذاهای حبوانی است مثل کباب برگ گوشت گوسفند- جگر- کره وروغن گوسفندی وگاوی - تخم مرغ محلی و شب ها هم شیر با خرما
همچنین شب ها غذای کلسیم دار مصرف کن مثل بادام و کنجد و نخود وباقلا و نان وپنیرو گردو هفته ای شه شب بخور
کلسیمش شب جذب میشه ومغزاستخوان را پرمیکند مغزاستخوان خون ساز است
هرروز بجای آب شرت شیره انگور بخور
هرروز به جای چای اویشن دم کن با عسل بنوش
هرروز ۵تا۷تا پسته بخور
هرروز سه تا خرما بخور
سردی هم کمتربخور انشاالله مشکل کم خونی ات حل است
طبیعی است وقتی تقویت بشی با این برنامه غذائی موها هم تقویت میشه
ریزش مو ناشی ازاسترس وفشارعصبی است که ریشه اش کم خونی است
پس برای تقویت بیشترموهایت درموقعیت های استرس دار مثل شغل مراجعه دار - سرما - گرما - تغییرات زندگی اعم ازامتحانات درسی و اثاث کشی و عروسی و تماشای اخباربد یا فیلم های پلیسی تلوزیون و هوای بسیارالوده و ...غذاهای استرس دار نخور مثل چای وموز و غذاهای صنعتی وشیرینی جات قنادی و ...ولی غذاهای حاوی ویتامین ب مثل تخم مرغ بومی و نخود و سیب درختی و ....دران موقعیت ها بیشتربخور
سعی کن هفته ای یک مرتبه حداقل پوست سرت را با روغن زیتون چرب کن بعد ازیک ساعت دوش بگیر
تحرک هم درطول روز داشته باش سرجمع ۳۰دقیقه حداقل پیاده روی تند چه درمنزل چه دربیرون داشته باش رقص داشته باش
ازرنگ مو استفاده نکن موادشیمیائی دارد شاید سبب ریزش گردد
سعی کن به جای رنگ ازحنا استفاده کنی تصورکنم تقویت بشه
گاه با گل ختمی شتشو بده ولی هیچ چیز بهترازروغن زیتون نیست وهمیشه بابو استفاده کن که موادشیمیائی نداشته باشد
پنج‌شنبه 2 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 07:50 ب.ظ
+ زیبا
سلام مرسی
امتیاز: 0 0