زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

دست ها ویترین سلامتی بدن است

هرچه غذاهای سازگارباکبد بیشتربخوریم پوست دستمان سالم تر ودرخشان تراست وازکدر بودن رنگ آن کاسته میشه که نشانه سلامت کبدهم است پوست اینه کبد است مطلب را ازلینک زیر پی می گیریم :

 http://www.sinohe1144.blogfa.com/post-3183.aspx 

 

تغییرات در دست‌ها,رنگ پریدگی ناخن‌ها 

پزشکان معتقدند حتی کوچک‌ترین تغییر غیرعادی در کف دست، ناخن‌ها و انگشتان می‌تواند نشانه‌ای از یک مشکل بهداشتی مهم باشد.

 دستان ما در واقع شاخص میزان سلامتی‌مان است و حتی کوچک‌ترین تغییرات ظاهری در آنها می‌تواند علامت یک مشکل پزشکی جدی‌تر در جای دیگری از بدنمان باشد.

به گزارش روزنامه دیلی میرور، متخصصان انگلیسی در این مقاله به تشریح چند مورد از مهم‌ترین تغییرات در دست‌ها که می‌توانند نشان دهنده بیماری باشند، پرداخته‌اند. این تغییرات عبارتند از:

- رنگ پریدگی ناخن‌ها:

ناخن‌ها باید سالم و صورتی رنگ باشند. اگر رنگ‌ آنها سبز مایل به زرد شود احتمالا فرد یک عفونت قارچی مبتلا است و باید به پزشک مراجعه کنند. به علاوه زرد شدن رنگ ناخن‌ها می‌تواند نشانه یک بیماری ریوی باشد. همچنین ظاهر شدن لکه قهوه‌ای رنگ در زیر خط ناخن ممکن است به دلیل وجود خال گوشتی باشد و یا ناخن‌های گودافتاده با وجود فرورفتگی در سطح صاف آن معمولا نشان دهنده بیماری پسوریازیس است. به این ترتیب توصیه می‌شود هر نوع تغییر رنگ غیرعادی در ناخن‌ها را به پزشک خود اطلاع دهید.

- ناخن‌های قاشقی شکل:

شکل طبیعی یک ناخن سالم به این ترتیب است که باید وسط آن اندکی برآمده باشد و نوک ناخن نیز کمی حالت خمیدگی داشته باشد. اگر شکل ناخن برخلاف این حالت و شبیه به قاشق، فرو رفته باشد احتمالا نشانه فقر آهن و کم‌خونی است. درمان این حالت با مصرف مکمل‌های آهن و افزودن سبزیجات تیره رنگ و گوشت قرمز به رژیم غذایی روزانه امکان‌پذیر است.

از سوی دیگر ناخن‌های گرزی شکل یعنی حالتی که ناخن‌ها به شکل گوی می‌شوند اغلب نگران‌کننده‌تر است چون می‌تواند به معنی یک بیماری داخلی جدی مثل سرطان ریه یا مشکلات قلبی باشد.

- برآمدگی در انگشتان:

بروز برآمدگی‌های کوچک در نزدیکی پایه ناخن‌ها از نخستین علائم اوستئو‌آرتریت، التهاب استخوانی - مفصلی است. از آنجا که این بیماری باعث از بین رفتن فضای مفصلی می‌شود، این برآمدگی‌ها در اطراف ناخن ایجاد می‌شوند.

- لرزش دست‌ها:

هر فردی ممکن است تا حدودی لرزش دست‌ها را تجربه کند اما اگر این لرزش طولانی و قابل تشخیص شود می‌تواند از علائم اولیه بیماری پارکینسون باشد که روی سیستم عصبی تاثیر می‌گذارد. لرزش دست‌ها در عین حال از استرس و اضطراب زیاد یا مصرف بیش از قهوه و الکل نیز ناشی می‌شود.

گاهی نیز ممکن است ناشی از عارضه عصبی ارثی لرزش دست باشد. اگر متوجه هرگونه لرزش دست یا کندی حرکات شدید در اسرع وقت موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید.

- خشکی پوست:

خشکی شدید پوست گاهی از علائم کم کاری تیروئید است که موجب از بین رفتن رطوبت پوست می‌شود. گاهی اوقات نیز نشانه حساسیت به صابون یا سایر محصولات آرایشی و بهداشتی است. علاوه بر اینها گاهی اوقات خشکی پوست دست پس از یائسگی نیز بروز می‌کند که پیامد افت سطح استروژن در بدن زنان یائسه است.

- قرمزی کف دست:

پزشکان قرن‌ها است که قرمزی کف دست را با بروز اختلالات کبدی به ویژه سیروز کبدی مرتبط می‌دانند. قرمزی کف دست در این شرایط ناشی از اتساع (گشاد شدن) عروق خونی در واکنش به عدم تعادل هورمونی است که در اثر آسیب کبدی بروز می‌کند. این حالت قرمزی در لبه خارجی مچ دست از ابتدای انگشت شست آغاز می‌شود و در امتداد مچ تا انگشت کوچک ادامه پیدا می‌کند. از دیگر نشانه‌های اختلالات کبدی، زردی پوست و نیز سفید شدن ناخن‌ها است که در اثر کمبود معمول پروتئینی در بیماری کبدی بروز می‌کند. قرمزی کف دست در عین حال می‌تواند نشانه روماتیسم مفصلی، اختلالات تیروئیدی و گاهی اوقات نشانه بارداری باشد.

- تعریق کف دست:

حرارت کف دستان ما معمولا در مواقعی که عصبی و مضطرب می‌شویم، بیشتر می‌شود اما اگر فردی مدام دچار این حالت شود احتمال دارد به یک مشکل تیروئیدی مبتلا باشد. پرکاری تیروئید باعث تشدید سوخت و ساز بدن می‌شود که این امر به معنی سوختن کالری بیشتر و افزایش تعریق در اثر بالا رفتن حرارت بدن است. همچنین در این اختلال‌ها فرد ممکن است به کاهش وزن بی‌دلیل، تورم غده تیروئید و احساس مداوم افزایش سطح انرژی عصبی دچار شود. پرکاری تیروئید نیز با مصرف دارو قابل درمان است.

نظرات 7 + ارسال نظر
نیلوفر کبود شنبه 27 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 09:23 ب.ظ http://nelofarekabood.persianblog.ir/

سلام
چه مطلب مفید و جالبی بود. تشکر...
یه مدت نشده اینجا سر بزنم. حالا فرصت شد آمدم.
ضمن اینکه فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوک سید وسالار شهیدان امام حسین (ع) را هم تسلیت میگم.

کاغذها و نوشته ها شنبه 27 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 09:43 ب.ظ http://sepidedamid.persianblog.ir/

بسیار خوب

آمد شنبه 27 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 10:37 ب.ظ http://amed1.persianblog.ir

فاطمه یکشنبه 28 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 11:00 ق.ظ http://www.dadayi86.blogfa.com

سپاس از اطلاعات خوبتون

ساراازکرمانشاه یکشنبه 28 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 06:14 ب.ظ http://www.greenbistoon.mihanblog.com

عالم همه محو گل رخسار حسین است
ذرات جهان درعجب از کار حسین است
دانی که چرا خانه ی حق گشته سیه پوش
یعنی که خدای تو عزادار حسین است

یاسمن یکشنبه 28 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 09:47 ب.ظ http://paktarinehsas.blogfa.com/

دستها ویترین سلامتی بدن است

به قول ی دکتر پوست که میگه نصف زیبایی زن به داشتن دستانی زیبا و سالم ست


اطلاعات جامع و کاملی در این مورد گذاشتید استفاده کردم

هاله دوشنبه 29 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 01:01 ق.ظ http://rishedareshgh.blogfa.com/

برهنه می آئیم
برهنه می بوسیم
برهنه می میریم
با این همه عریانی
هنوز قلب هیچکس پیدا نیست . . .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد