زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

آلودگی های صوتی وآلودگی هوا عامل اضطراب هستند

بسم الله الرحمن الرحیم

1.        آلودگی صوتی مخرب ترین استراسور است و موجب زشتی پوست وچین افتادگی به آن و کدری رنگ آن می باشد «هرچه شدت صدا افزایش یابد  میزان ولتــاژ پوست بطور خطی کم می شود که این امر موجب چین افتادگی ، لختی  و کدری  پوست است واختلالات عصبی را درپی دارد » ( حسین ابراهیمی یگانه ـ‌ کارشناس محیط زیست انسانی 1384 ـ آ.)چند نفر از بستگان ما که در کارگاه های نجاری وآهنگری با اره برقی سروکار دارند یا راننده مینی بوس وکامیون و...می باشند یا مشاغل پرسروصدا دارند به روان پزشک مراجعه  داشته اند واز قرص های آلپروزلام یا پراپرانلول و... استفاده می کنند آنها به مراکز برق نگاری قلب (الکترواکوکاردیوگرافی ) ومغز ( الکتروانسفالوگرافی ""E.E.G. ) اعزام شده اند مشکل جسمی نداشته اند . تنیدگی فشار خون را بالا می برد آنها به کسانی که برای جلسه امتحان می رود میگویند 2 ساعت قبل آن یک قرص پراپرانلول تناول نماید یا حین مراجعه به دندان پزشکی به مُراجع می دهند وسپس اقدام می نمایند . اما من در تمام چنین مواردی یک قاشق روغن خام زیتون استفاد می کنم { امام معصوم هشتم : ... زیتون درد را می برد ... ویذهب بالوَصف ...} عزاداری برای ائمه معصومین درهیئت های‌ سینه زن به دلیل تکرار اشعارکه آرامبخش وتداعی کننده نام دلبران است ونام آنان یادآورنام خداست( الابذکرالله...) بهتر از عزاداری درهیئت های زنجیرزن می باشد .همچنین درهیئت های سینه زن ، آلودگی صوتی ناشی ازطبل ودهل وبلندگوو..وجود ندارد.

132-   آلودگی صوتی عامل اضطراب (2)

2.        آلودگی هوا وآلودگی‌صوتی‌ درشهرنشینی‌  سیستم عصبی افراد را تحریک کرده ، با کوچکترین تحریکی فرد عصبانی‌میشود( دکترنجفی توانا جرم شناس وحقوق دان)

3.          پیگیری اخبار ازطریق روزنامه ها به دلیل انتخاب کردن وتنوع وعدم آلودگی صوتی ناشی ازاحساسی‌ کردن آن متناسب ترازتلوزیون است به خصوص گزارش فوتبال که آلودگی صوتی زیادی دارد.

4.        بوق ماشینهای وصدای آنها،صدای ترمزها،صدای کارخانجات،کارگاه های نجاری،آهنگری، فرزکاری، سنگبری و فرزسنگ، صافکاری،...ازعوامل آلودگی صوتی شهرهامحسوب میشوند.صدای پخش صدا بخصوص ازطریق باندهای قوی مهمترین عامل صوتی است که به حق ناجاازآن جلوگیری می نماید.آلودگگی صوتی مخرب ترازآلودگی گازهای منواکسیدکربن که درهوای اطراف ماپخش است ودرزمستان اثرش بدلیل سرمابیشتراست می باشد.

5.        نتایج 30 سال تحقیقات دانشمندان نشان می دهد استفاده کودکان از انواع رسانه های تصویری موجب بروز اختلالات ‌مغزی و سلامتی در آنها می شود.‌چنانچه افراد از سنین کودکی مرتب به تماشای تلویزیون ‌و بازی‌های رایانه ای بپردازند ،در معرض بسیاری از اختلالات جسمی و فکری در آینده قرار خواهند گرفت. ‌بنابر همین گزارش، محققان از سال 1980 تا کنون بیش از 1800 تحقیق مختلف را مورد بررسی و ارزیابی مجدد قرار ‌داده و اعلام کرده اند چنانچه والدین اجازه دهند فرزندانشان حداقل روزی 5 ساعت جلوی تلویزیون و یا رایانه بنشینند، در ‌آینده با مشکلات جدی رو به رو خواهند شد. ‌از شایع‌ترین عوارض ناشی از استفاده زیاد از رسانه های تصویری، اختلال در رشد و عملکرد طبیعی مغز، چاقی، تمایل ‌بیشتر به استفاده از مواد مخدر، خشونت و اختلالات حافظه و بیش فعالی را می توان نام برد. ‌به همین دلیل بهتر است والدین سرگرمی‌های دیگری غیر از تماشای تلویزیون و بازی‌های رایانه‌ای و حتی مرور وب ‌سایت‌ها برای فرزندانشان در نظر بگیرند تا از بروز اختلالات در آنها جلوگیری کنند. ‌پزشکان توصیه می کنند که کودکان زیر 2سال نباید تلویزیون تماشا کنند و کودکان بزرگتر از 2سال باید حداکثر روزی 2ساعت تلویزیون تماشا کنند. دوشنبه,25 آذر,1387

آلودگی صوتی عامل ناراحتی اعصاب(3)

پیکان » پر سر و صداترین خودروی ایرانی است  وبیشترین آلودگی صوتی رادارد.

پیکان با آلودگی صوتی 81دسیبل پر سر و صداترین خودرو در میان خودرهای شخصی است که در کشور تردد می کنند. مدیر واحد صوت شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در گفتگو با خبرگزاری مهر با اعلام این خبر و با اشاره به اینکه استاندارد آلودگی صوتی خودروهای سواری در ایران 74 دسیبل است گفت : این در حالی است که خودروهای پراید و سپند با آلودگی صوتی کمتر از 72 دسیبل در حد استاندارد هستند و آلودگی صوتی ندارند. شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران برای سنجش میزان آلودگی صوتی خودروهای تولید داخل تحقیقاتی را بر روی خودروهای پژو 405 پژو پارس پراید پیکان پژو آر . دی رنو سمند و پژو روآ انجام داده است و حاصل این تحقیق نشان می دهد که میزان آلایندگی صوتی بیشتر خودروهای تولید داخل بیش از حد استاندارد است . مهندس حسین مهر آوران با اشاره به این تحقیق افزود : پس از پیکان به ترتیب خودروهای پژو آر . دی پژو 405 پژو پارس پژو روآ و سمند آلاینده ترینها از نظر صدا است . منبع روزنامه جمهوری اسلامی28-2-88

آلودگی صوتی عامل اضطراب است (4)وباعث وزوز گوش می شود 

« معصومه روزبهانی دبیر علمی هشتمین کنگره شنوایی شناسی ایران گفت : آلودگی های صوتی و صداهای آزار دهنده با تاثیر بر دستگاه شنوایی باعث احساس صدا و نویز و ایجاد اختلال وزوز گوش می شود. آلودگی صوتی و هر گونه صدایی که به دستگاه شنوایی فرد آسیب برساند زمینه اختلال وزوز گوش را بیشتر می کند و باعث می شود فرد در مقاطعی از طول روز احساس صدا در گوش داشته باشد. به گفته این شنوایی شناس در بیشتر موارد وزوز به گونه ای وی گفت : وزوز گوش احساس صدا بدون علت خارجی در هر دو گوش و یا در یک گوش است که در بیشتر موارد فرد صدای نویز گونه ای را توصیف می کند که به صورت منقطع یا پیوسته شنیده می شود. است که غیر از خود فرد کسی قادر به شنیدن آن نیست و حالت آزار دهنده ای برای او دارد. روزبهانی یادآور شد : علاوه بر این اضطراب و استرس نیز در ایجاد وزوز گوش موثر است و در کل جهان درصد بالایی از افراد دچار این عارضه هستند. دبیر هشتمین کنگره شنوایی شناسی ایران با بیان اینکه وزوز گوش بیماری نیست بلکه علامتی از یک بیماری است گفت : بیماری های مختلفی که در دستگاه شنوایی وجود دارد و یا بیماری ها همچون فشار خون چربی خون مشکلات عضلانی از جمله آرتروز مشکلات مربوط به ستون فقرات و یا مشکلات دندانی نیز می توانند زمینه ایجاد وزوز گوش در فرد شود. روزبهانی در خصوص اقدامات درمانی برای حل این مشکل گفت : مبتلایان به وزوز گوش باید مورد ارزیابی کامل قرار گیرند تا مشکل آنها ریشه یابی شود تا اگر تشخیص داده شد که وزوز گوش ناشی از مشکلات و بیماری های مربوط به شنوایی یا سایر قسمت های بدن است برای درمان به تخصص مربوطه ارجاع داده شود. وی افزود : چنانچه علت ناشناخته باشد از روشهای توان بخشی و روش های خاصی که برای کم کردن این احساس وجود دارد استفاده می شود تا حالت آزار دهنده وزوز گوش تا حد امکان کاهش یابد و فرد بتواند تمرکز لازم را بدست آورد.

زیتون:اختلالات گوش اعم ازوزوز،درد،...دراغلب موارد بعلت کمبود ویتامین ب بدن است که باید غذای حاوی ویتامین ب مصرف نمائیم معمولاروان پزشگان برای اینگونه امراض دارو اعصاب تجویزمیکنند که دارو اعصاب چون خودش مواد شیمیایی است وسبب عدم جذب ویتامین ب دربدین میشود اثربدتری دارد.اما چکاندن روغن زیتون درگوش درد آن رامی اندازد یاخوردن تخم مرغ با روغن زیتون یاروغن کنجد بطورکامل انشاالله آنرادرمان میکند.وچنانچه درخبرهای مرتبط دانشمندان به آن دست یافته اند غذای حاوی ویتامین ب سبب بهبودشنوائی وبینائی میشوند

آلودگی صوتی عامل اضطراب است(5)

معمولا  دستگاه صوتی در هر مجموعه ای به مقتضای شغل آن آوای مخصوص به خود دارد:

 1- بیمارستان: دستگاه صوتی مرتبا تکرار می کند «دکتر فلا نی به اتاق عمل»

2- هتل: دستگاه صوتی مرتبا تکرار می کند: «آقای فلا نی به لابی هتل مراجعه فرمایند»

3- استادیوم آزادی: دستگاه صوتی به معرفی 2 تیم و بازیکنانش می پردازد

4- ترمینال مسافربری: از مسافران ساعت 16 همدان تقاضا می شود به تعاونی شماره 8 مراجعه کنند.

5- قهوه خانه بین راه: «دستشویی سمت راست. قهوه، چایی، قلیان، سمت چپ»!

6- پلیس راهنمایی: پراید، حرکت کن. پراید، بزن بغل، پراید، مدارکتو بیار»

7- صدا و سیما  ( با تمام کانال های موجود از صبح زود تا فردا صبح زود): «سفر،گزارش فوتبال، »!2./2/88م نویسنده : حسین عابدینی 

8- تاکسی بی سیم مدام آدرس پیچ میکندواعصاب را ناراحت میکندبیماران قلبی وافراددچارسکته مغزی به هیچ وجه نبایدازتاکسی بی سیم برای تردداستفاده کنند

9- دربانک ها وفروشگاه های بزرگ مدام بلندگوصدامیکندشماره چندبه باجه چند بررسی خبرهای ضد و نقیض در مورد پارازیت های ماهواره ای

آلودگی صوتی عامل اضطراب است

پارازیت ها

نویسنده : ملیحه حسینی (روزنامه مردم سالاری)

 شهاب الدین صدر رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: مساله پارازیت ها موضوعی است که احتیاج به مطالعه عمیق و دقیق دارد که به این زودی ها به نتیجه نمی رسد، اما به محض مشخص شدن نتایج این تحقیقات، آخرین گزارش ها به اطلاع مردم می رسد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تنها نهاد متولی مدیریت، نظارت و هماهنگ کننده فضای فرکانسی کشور، سازمان تنطیم مقررات و ارتباطات رادیویی است و ارسال هر نوع فرکانس با هر میزان شدت، ارتفاع و مدت زمان باید زیرنظر و با هماهنگی رگولاتوری صورت پذیرد مدیر روابط عمومی رگولاتوری هم .از همین رو بود که علی مطهری، اولین کسی بود که این مساله را به طور رسمی مطرح کرد گیجی و خستگی، ناشنوایی مزمن، التهابات و سرطان های پوستی، خونی، نخاع و اختلالات هورمونی (عقیم شدن مردان) و مشکلات باروری (در خانم های باردار) از جمله مواردی هستند که کارشناسان از احتمال بروز آنها در انسان بر اثر این امواج خبر می دهند. پیش از این نگرانی ها بیشتر درمورد امواج رادیویی و تلویزیونی و امواج آنتن هایBTS  موبایل صدق پیدا می کرد اما حالا امواج ارسالی روی ماهواره ها نیز به موارد قبلی اضافه شده است.

همچنین نتایج تحقیقات گذشته نشان داده که در سال 1994 "ریچارد آلبنز" محقق امواج بر بدن گزارش داد که در مورد اساس سیستم های ... هوایی، پالس های الکترومغناطیسی با موج کوتاه، از نوع ساطع شونده به وسیله"PAWS PAVE"  و رادارهای هم فاز مشابه ممکن است باعث ایجاد آسیب های مکانیکی از طریق آنچه که پیش ماده و لازمه تشعشع است، شود.

وی  طی یک دوره معین چنین نتیجه گیری کرد که انفجارهای ثانویه رادیویی در داخل بافت های زنده زمانی که به وسیله پالس های رادار ضربه می خورند، اتفاق می افتد و پیش ماده تشعشع یکی دیگر از منابع  بالقوه و ثانویه هست، که باعث آسیب بافت زنده می شود، که در استانداردهای پرتودهی نادیده گرفته شده است.همچنین که اکنون ثابت شده است که تشعشعات موبایل بر روی پروتئین هایی که در سلول های رشد یافته در آزمایشگاه که از خون شناور انسان گرفته شده است اثر می گذارد و پیش بینی می شود میزان امواج ساطع شده ازبعضی آنتن هایBTS  موبایل و ارسال کننده  ای پارازیت ماهواره ای در مناطق پرجمعیت شهر تهران بیشتر از حد استاندارد بین المللی است و می تواند باعث ایجاد عوارض و آثار سو» شود.

مواردی مثل قدرت امواج پارازیت های ماهواره ای و مسافت ارسال و مدت توقف دربرابر آن در مضر بودن یا نبودن آن تاثیر دارد و فرد به خاطر قرار گرفتن طولانی در برابر این تشعشعات دچار سرگیجه های طولانی می شود.قرارگرفتن در تشعشع پارازیت آنتن هایی با زاویه 90 درجه و مستقیم در مدت زیاد منجر به عقیمی می شود  البته درشرایط عادی این تشعشعات آن قدرزیاد نیست اما دراثر زمان زیاد و شرایط قرار گرفتن، منجر به عقیمی شده و کوچکترین آثار آن خستگی مفرط و حالت گیجی است.

ادامه ازوبلاگ ونوس

تاثیرات انکار ناپذیر امواج پارازیت بر دبن انسان، این چرنوبیل می شود 

فاجعه چرنوبیل بار دیگر در ایران تکرار میشود:

دکتر ایرج خسرونیا، رئیس انجمن پزشکان داخلی ایران در این خصوص به خبرنگار همشهری می‌گوید: امواج موجود در فضا روی سیستم مغز و اعصاب و تعادل انسان اثر دارد. گاهی اوقات نیز روی غدد داخلی و رحم به‌خصوص در زنان باردار تاثیر منفی دارد؛ به‌طوری که این امواج در زنان باردار باعث سقط جنین و عوارض مادرزادی و ژنتیک درنوزادآنهاخواهد شد.
به عقیده وی، در طولانی مدت نیز این امواج روی پرده گوش و سیستم شنوایی تاثیرات منفی خود را نشان می‌دهد. همچنین تعداد زیادی از افراد در معرض امواج به‌طور غیرعادی عصبی هستند و اضطراب و هیجان دارند. گاهی اوقات هم این پارازیت‌ها منجر به اختلالات قلبی وعروقی روی افراد در معرض خواهد شد.
دکتر خسرونیا معتقد است حتی امکان دارد که امواج رادیویی روی مغز و استخوان هم تاثیر بگذارد و روی ساختار سلول‌های آن تغییراتی ایجاد کند؛ این امر خود ابتلا به انواع سرطان‌ها و بیماری‌های خونی را به‌دنبال خواهد داشت.
افزایش تعداد مراجعات:

در این میان نکته‌ مهم این است که به تازگی افرادی به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند که بنا به گفته برخی متخصصان علت بیماری آنها ناشی از اثرات تشعشعات پارازیت‌های ماهواره‌ای است.

البته متخصصانی که اعلام کردند نامی از آنها نباید در هیچ رسانه‌ای منتشر شود و آن هم به‌دلیل اینکه ظاهرا تعهد داده‌اند در مورد افزایش مراجعات ناشی از عوارض پارازیت‌ها هیچ نظری ندهند.
با وجود این، دکتر ابوالفضل نجاران، متخصص مغز و اعصاب در گفت‌وگو با همشهری اینطور توضیح می‌دهد: از زمانی که بحث پارازیت‌های ماهواره‌ای مطرح شد، افراد مبتلا به سردردهای شدید و عصبانیت و دارای علائم افسردگی بیشتر به مطب‌ها مراجعه می‌کنند.

همچنین تعداد کسانی که دچار حملات شدید‌ ام‌اس می‌شوند هم افزایش‌یافته است. به گفته این متخصص مغز و اعصاب این امواج در کل روی تمام سلول‌های مغز نفوذ و روند فرسایشی مزمن ایجاد می‌کنند. همچنین چه امواج موبایل چه ماهواره و چه تلویزیون طول عمر را کوتاه می‌کنند و حتی روی حیوانات هم تاثیر منفی خواهند داشت.با پخش هزار گیگاهرتز امواج پارازیت می خواهند ایران را سراسر “چرنوبیل” کنند! 

 پخش 1000 گیگاهرتز امواج برای قطع برنامه های ماهواره ای آغاز شده است. این امواج بسیار خطرناک و سرطان زا حتی مایکروفرهای خانگی پخت غذا را دچار مشکل کرده است. در منزل من مایکروفر کارنمی کند و همه شبکه ها قطع شده است. حتی شبکه های خودشان (خیابان شریعتی پایین تر از دولت). این یک شاخص وحشتناک است. تمام شهروندان تهرانی در معرض خطر هستند و در واقع این یک “چرنوبیل” دهشتناکی است که هر روز حجمی از امواج سرطان زا را وارد بدن ایرانی ها می کند. این امواج اصول گرا و اصلاح طلب نمیشناسد. همه در معرض خطراند. لذا ضرورت دارد کسانی که به احمدی نژاد هم رای دادند حالا دیگر به جنبش پیگیری سلامتیشان بپیوندند و زندگی خود و فرزندانشان را از خطر ابتلا به بیماریهای مهلک نجات دهند . این امواج می تواند نسوج نرم بدن، مانند پوست، بافت های چشم، تیروئید و نسوج و بافت های داخلی و بخصوص بافت های مغزی را بشدت تحت تاثیر قرار بدهد و باعث بروز سر دردهای میگرنی و بروز سرطان بویژه در سنین بالا در کسانی شود که مدت طولانی در معرض این امواج قرار می گیرند. دردناک تر از همه وضع کودکان، نوجوانان و زنان و بویژه زنان باردار است که هم خود و هم جنین درون رحم آنها بشدت در معرض خطر قرار دارند. در زنان بافت های نرم بدنی مثل دهانه لوله رحم، بافت های خود رحم و سینه ها در معرض خطر بیشتری قرار دارند.
آنها که تا امروز برنج با بخار سرطان زای آرسنیک به ملت داده اند هم اکنون امواج چرنوبیلی که کمتر از خطر مواد رادیواکتیو در چرنوبیل روسیه نیست را راه اندازی کرده اند . موضوع بسیار جدی تر از آن است که تصور شود .احتمال تولد فرزندان ناقص الخلقه، نسلی عصبی و معلولیت های ناشی از تغییر جهشی ژن ها بسیار بسیار محتمل و دور از انتظار نیست. این همه بهاء برای چه باید داد 

  ایرانی ها روزانه 1400 تن دی اکسید گوگرد استنشاق می کنند

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت : شهروندان ایرانی با احتساب مصرف روزانه 91 میلیون لیتر گازوئیل بطور میانگین در کشور همه روزه دست کم هزار و 400 تن دی اکسید گوگرد استنشاق می کنند که این رقم نقش مهمی در به هم خوردن تعادل زیستی و سلامت آنها دارد.

دکتر یوسف رشیدی با اعلام این خبر به خبرگزاری مهر گفت : اگر این رقم را در تمام روزهای یک سال ضرب کنیم سالانه رقمی معادل 381 هزار و 425 تن می شود .

زمانی اینها تشکیل می شود که سولفور موجود در سوختهایی از قبیل زغال و نفت So 2 دی اکسید گوگرد گازی فعال و بدون رنگ است . نزدیک به مجتمع های صنعتی SO 2 شامل نیروگاه ها و بویلرهای صنعتی است . عموما بالاترین سطوح SO 2 سوزانده شوند . منابع عمده است .

در یک تماس کوتاه اثر عمده SO 2 راکسانی تجربه می کنند که آسم دارند و فعالیتهای خارج از منزل دارند بیشتر از دیگران اثرات تنگی مجاری تنفسی مثل تنگی برونشها خواهد بود . این موضوع منجر به خس خس کردن هنگام تنفس کوتاهی تنفس و فشردگی SO 2 و یا میزان تنفس افزایش می یابد . SO 2 در قفسه سینه می شود . علائم با افزایش میزان ممکن است فشردگی قفسه سینه خس خس و کوتاهی تنفس برای کسانی که آسم هم ندارند اتفاق بیفتد . SO 2 در سطوح بالای تماسهای بلند مدت با دی اکسید گوگرد می تواند بیماریهای تنفسی را موجب شود مکانیسمهای دفاعی ریه را کاهش داده و بیماریهای قلبی را تشدید کند.

دکتر رشیدی در ادامه این گفتگو گفت : نتایج تحقیقات انجام شده در میزان مصرف انواع سوخت خودرو در کشور نشان می دهد که CNG پس از بنزین گازئیل پر مصرف ترین سوخت کشور است

با این PPM مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران هر لیتر گازوئیل مصرفی خودروها را حاوی 8 هزار گوگرد را مجاز PPM 05 گوگرد دارند در حالی که آمار استاندارد جهانی تنها PPM 005 همه گازوئیل مصرفی اتوبوسهای شرکت واحد می شمارد که کشور ما در وضعیت نامطلوبی در این زمینه قرار دارد. =============

قائم مقام رئیس سازمان صدا و سیما: رجوع مردم به ماهواره ها دو برابر شده است  

قائم مقام سازمان صداوسیما با اشاره به این که 40درصد مردم به ماهواره روی آورده اند گفت: روند گسترش ماهواره در جامعه بسیار نگران کننده است. علی دارابی در همایش بین المللی غدیر با اشاره به تلاش دشمن در میدان جنگ رسانه ای، تصریح کرد: دشمن برای پیاده کردن اهداف خود دیگر در میادین نظامی سرمایه گذاری نمی کند بلکه سرمایه گذاری اصلی او در جنگ رسانه ای و از طریق شبکه های ماهواره ای است. وی تلاش های دشمن را در جهت تضعیف چهره اسلام دانست و افزود: استکبار، درصدد ترویج اسلام آمریکایی است. تضعیف اسلام، ترویج آیین مسیحیت و اسلام آمریکایی مهم ترین هدف استکبار جهانی از راه اندازی انواع شبکه های ماهواره ای به ظاهر مذهبی است. دارابی هم چنین از رشد روزافزون حضور ماهواره در میان خانواده های ایرانی خبر داد و این روند را نگران کننده دانست و افزود میزان روی آوردن مردم به ماهواره نسبت به سال قبل دوبرابر شده است. وی در ادامه گفت: در پشت پرده  راه اندازی شبکه های ماهواره ای، استکبار جهانی نقش اساسی دارد. این پدیده و شبکه های اینترنتی جوامع مختلفی را زیر پوشش خود قرار داده اند تا از این طریق ایده ها و افکار استکبار را بر جوامع القا کنند. دارابی با اشاره به غیرقانونی بودن استفاده از ماهواره در کشورمان مگر برای عده ای از خواص و نخبگان، اظهار کرد: امروز با توجه به اینکه 40 درصد مردم به انواع شبکه های ماهواره ای دسترسی دارند، می توان گفت بیشتر مردم ما جزو نخبگان هستند. قائم مقام سازمان صدا و سیما با بیان این که طبق آخرین آمار جهانی 347 ماهواره  تلویزیونی سراسر جهان را زیر پوشش خود قرار داده اند، اذعان کرد: از این تعداد 300 شبکه به صورت گسترده ای فعالیت می کنند که سهم منطقه آسیا از این تعداد در حدود 214 ماهواره است. وی هم چنین از راه اندازی 18 هزار و 209 شبکه تلویزیونی در دنیا خبر داد که تعداد 116 مورد آن ها به صورت فعال، کشور ما را زیر پوشش خود قرار داده اند و هدف اصلی این رسانه ها را تضعیف روحیه دینی و ارزش های اسلامی جامعه ما دانست. دارابی در پایان خاطرنشان کرد: انواع شبکه های تجزیه طلب قومی، تبلیغاتی و بازاریابی، فارسی زبان ضد فرهنگی و سیمای آزادی که مربوط به فعالیت منافقان است از جمله رسانه هایی هستند که متاسفانه به بیشتر خانه های ایرانی نفوذ کرده  و بعضا دچار فروپاشی خانواده ها می شوند.سایت عصر ایران در تحلیلی پیرامون این موضوع نوشته است: اگر سخنان این مقام مسوول درصدا و سیما بر پایه آمار صحیح و درستی باشد، باید در گام نخست به آقایان متولی مدیریت رسانه صداو سیما دست مریزاد و تبریک گفت!سوال اصلی که باید از مدیران مجموعه صداوسیما پرسید این است که: این هشدارها و ابراز نگرانی ها را برای چه کسی می کنند؟ آیا کسی جز خود آنها مسوول این امر است؟ باید از مدیران سازمان صداوسیما پرسید که چه شده است که با این بودجه بزرگ و این همه شبکه ملی و استانی و پخش  روزانه صدها  ساعت برنامه تلویزیونی و رادیویی  در سال گذشته ریزش مخاطب داشته اند؟آیا کسی جز خود این مدیران باید به این سوال پاسخ دهند؟ و آیا کسی غیر از خود این آقایان باید فکری برای این ریزش مخاطب پیدا کنند؟البته با توجه به اینکه  تاکنون تغییری در برنامه های صداوسیما و سیاست های کلان آن مشاهده نشده است و به قول معروف "در به همان پاشنه قبلی می چرخد"  باید به دوستان صداوسیمایی عرض کنیم که احتمالا این روند ریزش مخاطب ادامه خواهد یافت.برای یافتن علت این ریزش مخاطب مدیران صداوسیما باید تحقیق کنند و ببینند که چه شده است؟ چرا که مردم همان مردم پارسال هستند و صداوسیما هم همان سیاست های کلانی را اجرا می کند که در 10 سال گذشته به مورد اجرا گذاشته است. بنابراین به نظر می رسد عاملی در این یک سال وارد میدان شده و معادلات قبلی را به هم زده و مدیران صداوسیما باید این عامل را پیدا کنند و با توجه به اینکه تاثیر آن در یک سال گذشته به گونه ای بوده که به یکباره آمار مخاطبان رسانه های "آن ور آب" را زیاد کرده، چاره ای برای درمان این معضل بیابند.مسوولان صداوسیما شک نباید بکنند که اگر در برنامه های خود  سلیقه های متنوع جامعه را به حساب می آوردند و مطابق ذایقه تمام سلایق برنامه هایی متناسب داشتند، امروز شاهد این سونامی ریزش مخاطب صداوسیما نبودند  واگر پس از این هم به همان سیاست های قبلی خود ادامه دهند احتمالا باید این انتظار را داشته باشند که این روند ادامه خواهد یافت.

باتشکرازپیمان فرستنده ایمیل:

"کورت ونه‌گات" ، نویسنده مشهور آلمانی تبار در منهتن درگذشت فرازی ازسخنرانی او درجمع فارق التحصیلان :

از خواندن مجلات زیبایی پرهیز کنید. تنها خاصیت آنها این است که بشما بقبولانند که زشتید.

خیلی با موهایتان ور نروید وگرنه وقتی چهل سالتان بشود، شبیه موهای هشتاد ساله ها میشود.

اثرمخرب آلودگی صوتی براعصاب

وزوزگوش یک اختلال عصبی است که ناشی ازکمبود ویتامین ب دربدن است آلودگی صوتی سبب استرس میگرددواسترس مانع جذب ویتامین ب دربدن است باید ازعوامل استرس زا بخصوص آلودگی صوتی اجتناب کرد:

به نوشته روزنامه آفتاب یزد یک متخصص گوش و حلق و بینی، کم شدن آستانه شنوایی و کاهش حساسیت گوش به صداهای بلند را از نتایج استفاده از سیستم‌های گوشی (هندزفری و هدفون) دانست.

وی اظهار کرد: استفاده زیاد از هندزفری و هدفون برای برخی از افراد به صورت عادت درمی‌آید و این امر باعث می‌شود سیستم‌های حساس گوش داخلی که تعداد زیادی از سلول‌های مویی در آن قرار دارد، صدمه ببینند.

این متخصص ادامه داد: از بین رفتن سلول های مویی باعث تغییر آستانه شنوایی گوش می‌شود و افراد به صداهای بلند عــادت مــی کـنـنـد.

وزوز گوش یا صداهای آزاردهنده در گوش از دیگر عوارض استفاده از سیستم های گوشی (هندزفری وهدفون) است. این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: برخلاف تصور شایع در جامعه، عفونت گوش هیچ ارتباطی به استفاده از هندزفری و هدفون ندارد و این دو مقوله کاملاً جدا از هم هستند. دوشنبه,7 بهمن,1387 - شماره : 2554

مصرف منظم تخم مرغ به علت ویتامین ب بالائی که دارد سبب بهبود شنوائی است

نظرات 13 + ارسال نظر
مطهر چهارشنبه 24 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 02:59 ب.ظ

با سلام و سپاس فراوان از ابراز لطف جناب عالی
راستی مدرنیسم آمد تا بشر را از استرس برهاند یا بیشتر او را در باطلاق فروبرد؟
البته اگر ما با هر پدیده ای با عقلانیت برخورد کنیم همه کائنات با ایمان به خداوند می توانند آرامش بخش باشند.

زیبا چهارشنبه 24 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 03:44 ب.ظ http://zibabala.blogfa.com

سلام مرسی

دریا چهارشنبه 24 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 05:28 ب.ظ http://daryaa20.blogfa.com/

چه با حوصله

فاطمه چهارشنبه 24 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 06:58 ب.ظ http://www.dadayi86.blogfa.com

الان دیگه اینقدر چیز برای اضطراب هست که این آلودگیا توش گمه

رویا چهارشنبه 24 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 07:19 ب.ظ http://www.ranginkamanazari.blogfa.com

سلام نازنین
ممنون از حضور گرم و دلنشینت تو وب و ایمیل
خداوند اندیشید اولین اندیشه او فرشته بود
وخداوند سخن گفت واولین سخن او انسان بود

fatima چهارشنبه 24 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 07:20 ب.ظ http://www.dark-heart.blogfa.com

سلام داداش خوبم ممنون ... تو خوبی ؟
چه خبرا ؟؟؟؟؟

سویل چهارشنبه 24 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 08:52 ب.ظ http://del-sevil.blogfa.com

سلام دوست عزیز

وبلاگ مفیدی دارین

موفق باشین

Sahar چهارشنبه 24 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 10:24 ب.ظ http://sahar-ariyayi.mihanblog.com

سلام و درود بر شما
استفاده بردیم
بهترین ها از آنتان

سوفی چهارشنبه 24 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 10:40 ب.ظ http://valrik.blogsky.com

ممنون به وب من امدی این یه وب دیگه است مطالبش اموزنده است.تشکر

زهرابانو چهارشنبه 24 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 11:14 ب.ظ http://www.mrs-zahra.blogfa.com

سلام
خدا قوت
و ممنونم از حضور و نظر خوبتون



باز محرم شد و دلها شکست...
از غم زینب، دل زهرا شکست...
باز محرم شد و لب تشنه شد...
از عطش خاک، کمرها شکست...
آب در این تشنگی از خود گذشت...
دجله به خون شد، دل صحرا شکست...
قاسم و لیلا، همه در خون شدند...
این چه غمی بود، که دنیا شکست...

فرارسیدن ایام محرم بر شما و همه شیعیان جهان اسلام تسلیت باد.


* السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین (ع) *

* اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم *

* اللهم عجل لولیک الفرج *

مشاوره خانواده پنج‌شنبه 25 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 10:38 ب.ظ http://zendegiirani.persianblog.ir

مطلبتون بسیار عالی و مفید بود...
ممنونم...

سارینا سه‌شنبه 20 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 01:41 ب.ظ

ممنون عالی بود:

سارینا سه‌شنبه 20 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 01:51 ب.ظ

ممنونم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد