زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

میزان شیوع بیماری روانی درکشوردرتاریخ ۲۴ابان ۹۱

بر اساس آخرین تحقیق وزارت بهداشت که بعد از ۱۰ سال ا‌نجام شد، ۲۶.۵ درصد زنان و ۲۰.۸ درصد مردان در طول یکسال به یک نوع اختلال روانی مبتلا می‌شوند که رتبه اول بیماری های زنان را دارد.

به گزارش کلمه، آنطور که مدیرکل سلامت روان وزارت بهداشت گفته، آخرین بررسی شیوع شناسی بیماریهای روانی در کشور بعد از ۱۰ سال طی سالهای ۸۹ و ۹۰ در سراسر کشور و در جمعیت ۱۵ تا ۶۴ انجام شد که نتایج نهایی آنه به تازگی جمع بندی شده است.

خبرگزاری فارس به نقل از عباسعلی ناصحی نوشت: این تحقیق فقط بار کلی بیماریهای روانی را در بین مردان و زنان برآورد کرد و بار تک تک بیماریهای روان مانند روانپریشی، افسردگی، اضطراب، وسواس، دوقطبی، اسکیزوفرنی و … را به تفکیک نشان نمی‌دهد.

ناصحی ادامه داد: نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که به طور متوسط شیوع بیماریهای روانی در جامعه ما ۲۳٫۶ درصد است که این میزان در زنان ۲۶٫۵ درصد و در مردان ۲۰٫۸ درصد است که البته نسبت به آ‌مار ۲۰ سال قبل رشد چندانی را نشان نمی‌دهد.

مدیرکل سلامت روان وزارت بهداشت تأکید کرد: این بررسی همچنین نشان داد که بیماریهای روانی در زنان کشور رتبه اول بار بیماریها را دارد و در مردان بعد از حوادث عمدی و غیر عمدی که عمدتاً حوادث ترافیکی است دومین بار بیماریها را از نظر مرگ و ناتوانی باعث می‌شود.

وی گفت: البته تحقیقات وزارت بهداشت نشان می‌دهد که در بین مردان بیماریهای قلبی نیز همردیف بیماریهای روانی در رتبه دوم بار بیماریها قرار دارد.

ناصحی افزود: به طور کلی بیماریهای روانی حدود ۱۴ درصد کل بار بیماریهای کشور را به خود اختصاص می‌دهند.

پیش از این ایلنا به نقل از وزیر بهداشت و درمان گزارش داد که بیش از ۵۰ درصد از دلایل بیماری‌ها مربوط به عوامل اجتماعی همچون فقر‏، تبعیض، سکونت جغرافیایی و… است در حالی که عوامل ژنتیکی ۲۵ درصد از دلایل بیماری‌ها را تشکیل می‌دهد.

نظرات 1 + ارسال نظر
یاسمین چهارشنبه 24 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 12:16 ب.ظ http://woman21.blogfa.com/

خیلی خیلی از لطف شما ممنونم چشم همه را رعایت می کنم
ببخشید که وقتتون رو گرفتم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد