زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

بشقاب غذا بجای هرم غذا

http://food4u.blogfa.com/post-1214.aspx

آمریکا با هرم غذایی وداع کرد/ بشقاب مغذی نماد جدید تغذیه سالم

وزارت کشاورزی آمریکا از روز پنجشنبه، 2 ژوئن 2011برای همیشه با هرم غذایی وداع و بشقاب مغذی را جایگزین آن می کند. 

 

 

به گزارش خبرگزاری مهر، وزارت کشاورزی آمریکا و مرکز سیاستگذاریهای غذایی با هدف تغییر سبک تغذیه و رژیم غذایی شهروندان این کشور، از روز پنجشنبه 2 ژوئن با هرم غذایی وداع و بشقاب مغذی را جایگزین آن می کند.

براساس گزارش سی. ان. ان، هنوز مشخص نیست که محتوای این بشقاب مغذی چیست اما برپایه اطلاعات اولیه، این بشقاب نماد جدید تغذیه سالم است که به چهار بخش تقسیم می شود. از این چهار بخش، دو قسمت آن به میوه و سبزیجات اختصاص دارد.

وزارت کشاورزی آمریکا برای دفاع از این بشقاب مغذی دو میلیون دلار سرمایه گذاری کرده است. از این بودجه برای راه اندازی یک شرکت اطلاع رسانی ظرف یکسال آینده به منظور ترویج این نماد جدید تغذیه سالم استفاده خواهد شد.

 برای داشتن یک تغذیه سالم می توان 6 توصیه زیر را ارائه کرد:

 - از غذای خود لذت ببرید اما کم بخورید

 - نیمی از بشقاب خود را از میوه و سبزیجات پر کنید[که با طبع شما سازگاراست مثلا طبع سرد داریم سیب درختی و به و گلابی و ... و طبع گرم داریم خیار وپرتقال وکیوی .../البته نباید میوه را کنارغذا خورد بلکه باید قبل ازغذا خورد )  

 

 - از شیر کم چرب (چربی 1 درصد) و یا بدون چربی مصرف کنید[شیررا فقط شب با خرما بنوشیم] 

 

 - سدیم را در غذاهایی مثل سوپ، نان و گوشت گوسفند بسنجید و غذاهای با سطح سدیم کمتر را انتخاب کنید[نان که ازگندم فرآوری میشودگرم وتر(یعنی منبع باز و سدیم ) است ] 

 

 - به جای نوشابه های قندی، آب بنوشید[آب سرد و تراست بهتراست یک قاشق عسل یا شیره انگور به آب افزوده بعد بنوشیم تا سوخت مغز ما نیز تامین شود] 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد