زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

علائم کم کاری غده تیروئید‌ ‌

  

بسم الله الرحمن الرحیم  

علائم کم کاری غده‌ ‌تیروئید بسیار کند و در طول ماهها و حتی سالها بروز می کند.‌ ‌‌مهمترین علائم این اختلال عبارتند از:‌ ‌1-‌‌خشکی‌ ‌پوست‌ ‌2-‌شکنندگی ناخن ها‌ ‌3‌ -‌موهای زبر و کم پشت‌ ‌4‌-‌پوست زرد رنگ‌ ‌و متمایل به زرد‌ ‌5‌ -‌کم تحرکی‌ ‌6‌ -‌عدم توانایی تحمل سرما‌ ‌7-‌احساس‌ ‌ضعف، خستگی و تنبلی‌ ‌8-‌پوست سرد‌ 9-مشکل حافظه، افسردگی و عدم‌ ‌تمرکز‌ ‌10-‌یبوست‌ ‌. سایر علائم این بیماری که چندان رایج نیست عبارتند از:‌‌1-‌بزرگ شدن غده تیروئید‌ 2-افزایش وزن متوسط‌ ‌3‌ -‌تورم‌ ‌بازو، دست ، پا و پف کردن صورت به خصوص اطراف چشم‌ ‌4-‌صدای گرفته و‌ ‌خشن‌ ‌5-‌درد ماهیچه ای و گرفتگی عضلات‌. ‌‌ ‌معمولا شدت بروز علائم بستگی به‌ ‌سن، مدت ابتلا به بیماری و شدت آن دارد. بعضی مواقع علائم به قدری ‌ضعیف و جزئی است‌ ‌که به آن توجه نمی شود. علائم کم کاری غده تیروئید در دوران بارداری و بعد از آن‌ ‌عبارتند از: خستگی، کاهش وزن، سرگیجه، افسردگی و مشکلات تمرکز و حافظه . در بعضی‌ ‌زنان غده تیروئید ‌در جلوی گردن متورم می شود(غمباد‌) و به ‌دلیل تنوع علائم این‌ ‌بیماری، بعضی مواقع با افسردگی اشتباه گرفته می شود به خصوص در دوران بارداری و بعد از‌ ‌آن. در افراد مسن این بیماری با آلزایمر ، اختلال مشاعر و سایر مشکلات ادراکی اشتباه گرفته‌ ‌می شود.‌ ‌علائم کم کاری غده تیروئید در نوزادان ، بچه ها و‌ ‌نوجوانان‌ ‌: اگر چه وقوع این اختلال در این رده های سنی بسیار نادر است، مهم‌ ‌ترین علائم آن عبارتند از: عدم اشتها به غذا و ‌یا انسداد و خفگی ناشی از غذا، پوست‌ ‌خشک و فلس مانند، مشکلات رفتاری و تغییر در عملکرد مدرسه، افزایش ‌وزن، رشد‌ ‌کند و تاخیر در بلوغ. این نوجوانان اغلب بسیار جوان تر از سن شان به نظر می‌ ‌رسند. یکشنبه,29 دی,1387 - شماره : 2547 آفتاب یزد 

 

سابقه موضوع  

http://zatun.blogsky.com/1391/07/13/post-33/

نظرات 3 + ارسال نظر
نیلوفر جمعه 5 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 10:45 ق.ظ http://niloofar-zendegi.blogfa.com/

خیلی مطالب مفیدی دارین...خصوصا این کم کاری تیروئید رو چون خودم تجربه کردم واسم جالب بود.

اگرکم کاری تیرویید داری طبعت سرد است
یعنی برای زیبائی باید غذاهای گرم وخشک بخوری تا پوستت نرم ودرخشان وزیباشود
اگرغذای سرد بخوری تبدیل به هیستامین شده پس میزند وپوستت را کدرمیکندواززیبائی ان میکاهد

moshoooo جمعه 5 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 04:41 ب.ظ http://moshoooo.blogfa.com

سلام
هفته پیش جواب ازمایش خونمو گرفتم و همون روز سنوگرافی داشتم_ خوب_جواب ازمایشمو دید گفت تیروئیدت کم کاره.تازه کیست هم دارم
من همش میترسم چاق بشم برای همین دکتر غدد نمیرم
خیلی بهم رخته حال روحی و روانیم
خیلی داغونم

این پستتو میخوندم اکثر علائمی ک گفتیو دارم شماره1و2و3و4و5و6و7و9 ولی یه مساله ای هست من الان57 کیلو هستم
البته تا چند سال پیش خیلی لاغرتر بودم


نمیدونم چی کار کنم

سلام
عید بهانه برای لبخنداست لبخندهایت مبارک
کم کاری تیروئید نشانه طبع سرد است ازغذاهای سرد(اسیدی)مدیریت کن یعنی اگربرنج یا سیب زمینی میخوری قبلش سیاه دانه بخور
تصورکنم کیست ناشی ازخوردن موادغذائی مغازه ای باشد مثل شیرینی جات قنادی و تنقلات شیرین
پرهیز کن ازانها بجای انها عسل وخرما وتوت ومویز ونان برنجی بخور
هرروز روغن زیتون بابو بخور
هرروز شیره انگورشربت کن بخور
جوانه نخود بخور یعنی نخود راخیس بده نرم که شد بخور بعد ۲۴ساعت نرم میشه حدوده یک ته استکان خیس بده هرروز
قدت رابگو
پوستت خشک است یا چرب ؟
سرمائی هستی یا خیر؟
اگرادارارت مثل اب بی رنگ است انقدر غذاهای گرم وخشک بخور تا طلائی شود این بهترین شاخص بهبودی است
روغن زیتون بابو و شربت عسل برای اعصاب است مرتب بخور
ازغذاهای استرس دار مثل موز وغذاهای صنعتی پرهیزکن
نخود و تخم مرغ ویتامین ب بالائی دارد اعصابت را ریلاکس میکند هفته ای سه مرتبه بخور اگرجوانه نخود درست کردی هرروز بخور بعنوان دسر یا سالاد

نیلوفر جمعه 5 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 05:57 ب.ظ http://niloofar-zendegi.blogfa.com/

من چند سال پیش ازمایش دادم گفتن کم کاری داری یک ماه لووتیروکسین خوردم قرصش بهم نساخت کم کاری تبدیل شد به پرکاری...دکتر قرص رو قطع کرد شدم گواتر ساده...اما الان چند وقتیه که خوابم زیاد شده و بی دلیل وزن کم میکنم...فکر میکنم دوباره کم کار شدم...

به پزشک بگو آزمایش برایت بنویسد
اگرکم کارشده بود نشانه طبع سرد است اگرادرارت هم مثل اب بی رنگ است صددرصد طبع سرد داری غذای گرم وخشک استفاده کن بیشتر
انقدرغذای گرم وخشک استفاده کن که ادرارت زرد طلائی شود شاخص سلامتی است

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد