زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

زیتون

والتین و الزیتون(تقدیم به حبیبه ویاسمن)

29شهریورروزپیشگیری بروزمسمومیتهاباموادشیمیایی وشوینده‌های خانگی

 

بسم الله الرحمن الرحیم

روزنامه کارگزاران: دکتر عبدالکریم پژومند، روز جمعه به مناسبت 29 شهریور، روز پیشگیری از بروز مسمومیت‌ها با مواد شیمیایی و شوینده‌های خانگی اظهار داشت: «برخی خانم‌های خانه‌دار برای نظافت بیشتر منزل از جمله سرویس‌های بهداشتی ممکن است فرآورده‌های سفیدکننده [وایتکس]را با مواد شیمیایی مثل جوهرنمک مخلوط کنند تا به اصطلاح کاشی‌های سرویس بهداشتی برق بیفتد.»    

 

وی انجام چنین کاری را بسیار خطرناک دانست و افزود «بخارها و گازها ناشی از ترکیب این مواد بسیار سمی و خطرناک است و استنشاق آن موجب التهاب ریه می‌شود.» این استاد دانشگاه علوم‌پزشکی شهیدبهشتی همچنین هشدار داد پس از مصرف مواد شوینده، سفیدکننده، جرم‌بر و لوله‌بازکن در محیط‌های بسته و کوچک به هیچ عنوان در این مکان‌ها توقف نکنید. زیرا گازهای تولیدشده در این محیط‌ها سمی است و استنشاق آنها موجب مسمومیت خواهد شد.

وی که رئیس بخش مسمومین بیمارستان لقمان است اظهار داشت: معمولا هرسال نزدیک ایام عید نوروز تعداد مسمومین خانه‌دار که به این بیمارستان مراجعه می‌کنند، افزایش می‌یابد که علت مسمومیت آنها ناشی از استفاده نادرست از مواد شوینده خانگی و شیمیایی است.

وی درخصوص ترکیبات «کاربامات» مثل حشره‌کش‌های خانگی که به‌صورت اسپری، پودر و گچ‌های حشره‌کش در کناره‌های دیوار استفاده می‌شوند اظهار داشت در منازلی که کودک خردسال نیز در آن به‌سر می‌برد، نباید از گچ‌ها و پودرها برای از بین بردن حشرات خانگی استفاده کرد. «کودکان خردسال برحسب غریزه که هر چیز را به دهان می‌برند، در صورتی که گچ و پودر کنار دیوار را هم ببینند ممکن است آنها را هم بخورند و مسموم شوند.» وی به خانواده‌های دارای کودک خردسال توصیه کرد برای از بین بردن حشرات خانگی از اسپری استفاده کنند که کم‌خطرتر است

زیتون:قبلاهم اثبات شده بوداستفاده ازشوینده هادرمحیط بسته سبب بدن درد عصبی(فیبرومیالوژی)می گردد. هرچقدر تغذیه خوب داشته باشیم اما این چیزها را رعایت نکنیم نتیجه نمی گیریم

 

نظرات 2 + ارسال نظر
مژگان امینی شنبه 22 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 01:36 ب.ظ http://mozhganamini.persianblog.ir

به به ! روز تولد من !
راستش من از ترس آسم و سرطان ریه یک مدل تمیز کننده را هم به زور مصرف می کنم چه برسد به ترکیب با هم !

باد مهربون شنبه 22 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 01:49 ب.ظ

من خیلی مواد شوینده استفاده میکنم
وای از این به بعد مراقب ریه هام باشم
چقدر خوب که اشاره کردید
ممنونم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد